Nekromanti Material till Saga

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
436
Location
Jönköping
Re: Lägesrapport

Kommer det finnas med någon form av guide för att konvertera sin gamla Trudvangkaraktär till Sagas system?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Lägesrapport

ja det tror jag Andy kommer fixa...

Ska faktiskt bli kul att köra i Trudvang, har köpt på mig de flesta böckerna nu...
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
436
Location
Jönköping
Re: Lägesrapport

Trudvang är en riktigt skön värld men regelsystemet är inte speciellt spännande. Framförallt striderna är urbota tråkiga med stridspoäng hit och dit, vilket ändå slutar med att alla gör likadant i varje stridsrunda.

Ska bli mycket spännade att se hur Saga Trudvang blir.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Lägesrapport

Jag har inte testat Trudvangreglerna själv, så jag kan inte uttala mig om dem, men världen är charmig helt klart. Och Saga Trudvang kanske säljer både en och annan Trudvangbok plus Saga också förhoppningsvis.
 

kängtrollson

Veteran
Joined
22 May 2006
Messages
186
Location
Kalmar i Kalmar län i Sverige
Fast det där med att låta folk förbeställa har jag dålig erfarenhet av. Nu gäller det inte spel utan skivor och konsertbiljetter (hade ett UE företag som sysslade med sådant runt 98), det jag vill varna för är det motsatta mot vad som hände i föregående exempel (700 best på två dagar).
Ett scenario som jag råkat ut för mer än en gång är att man får in en massa förbeställningar, men inte nog för att täcka upp kostnaderna, eller att det strular till sig med produkten och man får vänta i evigheter till den kommer och folk blir sura och vill ha pengarna tillbaka. Problemet är då att pengarna redan är investerade. :gremsuck:
Det har blivit mycket otrevligheter när man givit sig in på sådana projekt.
Men det har ju som sagt var fungerat, så i nödfall kan man ju inte annat göra.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Konverteringsregler.

Jasså, ska jag fixa sådan regler också. :gremwink:

Jo, det ska jag fixa. Det vore riktigt smutt att kunna använda sin gamla Trudvangskaraktär i Sagaregler.

Bara hem och skriva då! :gremlaugh:
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Den andra upplagen kanske skulle vara i US-letter storlek med fyrfärg, krylla av färgbilder och locka varenda kid till att köpa det.

Eller inte? :gremwink:

Jag gillar också det format den har idag. Perfekt. Men visst, jag är inte främmande för ett större format heller, och till och med mjukpärm skulle funka för mig.

För mig skulle Calanor kunna vara i exakt samma format som grundboken men med en "vaxad" mjukpärm (av typen Gemini, den har hållt riktigt bra).
 
Top