Nekromanti [Matiné] Såga min layout, del två

Dilandau

Myrmidon
Siluetterna tar över som fan. De är det första man ser, och så ska det väl inte vara? Och vad fasen föreställer den översta av dem? Någon som hoppar med ett piano på ryggen?

Rickard

Urverk speldesign
Någon som har något förslag på hur jag ska få siluetterna att bli mindre framträdande? Angående att de går bakom rutorna, det tyckte jag bara var snyggt. Fast jag får väl överväga att göra mallsidor så att de ibland försvinner. Ska se hur det blir i provtrycket.

/Han som ska försöka förtydliga dem med lite skuggning och han var lite rädd för att han skulle bli blind för hur otydliga siluettbilderna var då han sett orginalbilderna

Andy

Vila i frid
(Kanske lite OT men jag kör ändå).

Kommer det med en färdig setting till ditt Matiné rollspel?

/Andy som inte vet vad han har trott

Rickard

Urverk speldesign
Nej, Matiné är ett rent regelsystem där du även får med en spelledarstil. I ren råtext innehåller drygt 40% av spelet tips och råd till spelledaren. För även om det liknar ett traditionellt rollspel ska man helst använda det på ett litet annorlunda sätt. Sedan går Matiné att använda rakt av till alla Target Games produkter, till Gemini, till Saga och jag håller just nu på med en konvertering till Mutant.

Vad trodde du att det skulle tillkomma för värld? :gremsmile: Det skulle vara intressant att se vad folk tänker använda regelsystemet till. Själv ska jag förlägga nästa Matinékampanj i Ryssland, under industraliseringen på 1910-talet med folkloriska inslag.

/Han som en gång i tiden tänkte modifiera Chronopia, då det har swashbucklingpotential

Andy

Vila i frid
Vad trodde du att det skulle tillkomma för värld?
En fantasysetting, typ som filmerna Ladyhawk, Braveheart och Robin Hood av någon anledning. Det är Matiné för mig (just nu).

Ska bli riktigt intressant att läsa ditt rollspel i vilket fall som helst.