Re: Pauser och manus
Det enda jag inte kommer att ta till mig är att skriva manus innan. Såpass mycket tid kommer jag inte att lägga ned på detta, utan jag får nöja mig med att fundera ut strukturen i huvudet och sedan spela in olika delar.
Nä, det gör du förstås som du vill
Jag tror iofs att det inte nödvändigtvis kommer ta längre tid, för jag tror inte att du behöver göra lika många omtagningar med ett manus.
Jag kan ha haft andra förväntningar på strukturen också. Jag har liksom sett en ljudbok framför mig (alltså, en person läser upp [bok] på 24 CD-skivor, ni vet), och där är det ju liksom inte fritt snack. Det kanske inte alls är så du vill ha det, och då har jag ju gått in med helt fel förväntningar. Om du hellre vill ha ljudfilerna till mer fritt radiopratande så ska du nog inte lyssna lika hårt på vad jag skrivit (framförallt inte det om manus
). Däremot tror jag att det i så fall skulle hjälpa med tydligt formulerade frågor som du besvarar, helst av nån annan uppläsare eller på nåt annat utmärkande sätt (*Pling* Nu är det dags att vända blad, typ). Det fyller en tydlighetsfunktion, men det blir även lättare att söka efter specifik information, utan att lyssna igenom hela klippet igen. Bara en tanke.