Christoffer
It's all pig.
Det lämnar jag åt folk som håller på med och har bättre koll på samberättande att tycka till om. Jag tycker Genesis visar rätt bra hur det kan göras med samberättande i tråden? Jag har inga kommentarer kring det alls.Men varför skulle man inte kunna göra det i samberättande? Och hur skulle det i så fall motverka just det där som Ram vill åt att det inte ska kännas som att vi hittar på efterhand om spelledaren inte preppat mer än så här?
Vad jag säger är att rollspel med en spelledare inte är samma sak som att det är spelledaren som ansvarar för berättelsen, eller styr den, eller ens har koll på vad som kommer att hända? Just för att det är den bilden som förs fram. Antingen samberättar vi, eller så har vi en spretig story där det är en person som har koll på berättelsen och resten fumlar i mörkret. Jag petar på det och säger att så enkelt är det inte, det finns andra sätt att skapa en berättelse tillsammans vis spelbordet än full on samberättande, även med högst traditionell uppdelning av roller.
Last edited: