Nekromanti MCGYVER KOMMER TILLBAKA!

Genesis

Ni dés ni maître
Ett av mina tidiga rollspel som aldrig blev nedskrivet hette Time Soldier X. I det hade man fyra grundegenskaper: Bond, Jackie Chan, Rambo och McGyver. Funkade väldigt bra som uppdelning. Man fick också extratärningar när saker exploderade.

Ymir

Liten kantbaron
Jag brukar alltid vara extremt opepp så fort det blir tal om någon som helst remake, eftersom jag hatar hela konceptet, men...men...ja, alltså, när jag lyssnar på McGuyver-introt igen, allltså...alltså...fuck it all, bring it!

Jocke

Man med skägg
Jag hoppas att det är nån slags uppföljare och att Richard Dean Anderson dyker upp som orginaler i första och sista avsnittet i varje säsong för att visa Blatazar MacGyver hur man MacGyverar på riktigt.

Rhodryn

Hero
*facepalms*

Om där är en tv-serie från 80-talet som jag minst skulle vilja se en reboot på... så är det MacGyver. :confused:

Sist jag tyckte om den serien så var jag, 9, 10, kanske 11 år, gammal som mest (så runt ca 1988-1990). Där efter började jag totalt se felen med MacGyver, allt han gjorde som aldrig skulle funka, mm... och började pga det bilda en allt starkare ogillande för serien efter hand som tiden gick. Så pass mycket att jag alltid haft problem med Richard Dean Anderson som skådespelare.

Så även om jag gillade Stargate som TV-serie, så sänkte RDA's närvaro nästan alltid min nivå av gillande av serien... SG1 blev helt klart mycket bättre när Ben Browder och Claudia Black kom med i bilden (Farscape FTW!), och jag tyckte alltid att SG Atlantis var bättre än SG1, och tyckte att SG Universe var helt klart den bästa Stargate serien.

Nä... då var andra 80-tals (icke tecknade) tv-serier långt mycket bättre... som t.ex (i bokstavsordning): A-Team, Airwolf, ALF, Knight Rider, Mission: Impossible (80-tals versionen som sagt), Star Trek: The Next Generation, för att inte tala om V (såg den som 5-7 åring, var tråkigt att de la ner 2009 rebooten av serien).

Jag skulle till och med påstå att "Magnum P.I" var bättre än MacGyver! :cool:

Men visst... om de gjorde serien mer "realistisk", och om jag slapp RDA... då skulle jag kanske kunna tycka en ny serie av MacGyver kunde vara bra... men det är inget jag skulle vilja slå vad om. :rolleyes:

På tal om Mission: Impossible... jag skulle vilja se en tv-serie reboot utav 60-70-tals versionen av Mission: Impossible, en tv-serie som jag alltid gillat starkt. För även om jag gillar filmerna med Tom Cruise, så har de aldrig helt känts som Mission: Impossible för mig.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag älskade MacGyver för att jag far för korkad för att inse hur orealistiska hans lösningar var. När jag senare i livet, under utbildning till mekingenjör, såg om serien så förstördes den för mig för att jag insåg hur korkade grejerna var. Men med en remake finns det ju hopp om att det ska vara mer realistiskt. Sån't är lite mer inne nuförtiden.

De gamla TV-serierna hade ju alla koppling till huvudskådisen (eller skådisarna): RD Anderson var Macgyver, Tom Selleck var Magnum osv. , dom gick inte att ersätta för dom var namnet ( gillade man skådisen, gillade man oftast serien ). Att bara gå på namnet tror jag inte funkar (A-Team the movie, hur bra var den?).

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Voldstagg13;n121172 said:
(A-Team the movie, hur bra var den?).
Rätt jäkla bra, förvånansvärt nog! Jag känner mig försiktigt hoppfull inför det här.

Rymdhamster;n121206 said:
Rätt jäkla bra, förvånansvärt nog! Jag känner mig försiktigt hoppfull inför det här.
Ok, bättre att göra än att skita i det (sålänge det inte är destuktivt), inga heliga kor.:)

Rhodryn

Hero
Det är ju inte så att en reboot av en gammal serie, eller film, eller vad det nu än kan vara, skulle på något sätt göra orginalet sämre. Där är ju inga regler som säger att "Ja, nu eftersom vi har gjort en ny tv-serie baserad på X tv-serie, så får ni inte längre titta på orginal serien... det är inte tillåtet, utan hädanefter får ni bara titta på den nya serien om ni vill titta på X tv-serie."

Vilket gör att jag inte igentligen har något emot om man rebootar gamla serier eller filmer, mm. För om rebooten visar sig vara usel, ja då kan jag ju fortfarande kolla på orginalet ju.