MCU DOOM

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hm! Jag är lite glad över att vi inte förlorar RBDJ helt från MCU-universumet.

Smått pepp!

Tant Ragnar

Gamle usling
Spelad av Robert DJ. Är det här någon sorts multiverse-grej som jag inte fattar?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Man ser ju aldrig Dooms ansikte. Så det kan nog funka!
Man ser aldrig Dredds (hela) ansikte heller, men när en stor stjärna spelade honom … :unsure:

50 % chans att han plockar av hjälmen och säger att han är nåns pappa!

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Dr. Doom är en av mina absoluta favoritskurkar, så jag håller alla tummar och tår för att han görs rättvisa! Valet av skådespelare var rätt överraskande. Hade dels väntat mig en mer teatral skådis, samt att skådisen hade kommit från Östeuropa. Men det kan nog bli bra!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det känns lite fantasilöst och desperat att använda RDJ för rollen.

Men min huvudsakliga invändning mot Doktor Doom är att jag inte tycker att han är en intressant skurk för Fantastiska Fyran, och det löses ju om han möter Hämnarna istället.

God45

#PrayersForBahakan
Det känns lite fantasilöst och desperat att använda RDJ för rollen.

Men min huvudsakliga invändning mot Doktor Doom är att jag inte tycker att han är en intressant skurk för Fantastiska Fyran, och det löses ju om han möter Hämnarna istället.
Ja, håll honom borta från 4an. Doom är mycket bättre som en Iron Man eller Doctor Strange skurk ändå.

Hellzon

Långsamma Vargen
  • Han är väl Fyrans ikoniska skurk, men det finns redan tre-fyra filmer där Doom är första- eller andraskurk.
  • Som sagt, Doom har mask, det blir nog bra.
  • Det blir till och med jättekul om Marveldisney låter folk tro att det är nån multiversumgrej och RDJ spelar en alternativ Stark, och så är han bara... Dr Doom. Utan omsvep.
  • Det finns gott om exempel på filmer där stora skådisar har haft integritet och varit maskerade, inplastade eller animerade. Karl Urban som Dredd, Oscar Isaac som Apocalypse, Hugo Weaving som V. Jag är inte orolig förrän filmen kommer ut.

Ymir

Liten kantbaron
Jag misstänker att valet av skådis kommer att motiveras genom att Dr Doom kommer vara en alternate universe-version av Iron Man, som blivit ond och ägnat sig åt både magi och teknik. Givet att Dr Dooms koncept inte är helt olikt Tony Starks egentligen, om man slänger in lite Dr Strange i mixen, så kan jag se det funka faktiskt.

JohanL

Champion
Jag misstänker att valet av skådis kommer att motiveras genom att Dr Doom kommer vara en alternate universe-version av Iron Man, som blivit ond och ägnat sig åt både magi och teknik. Givet att Dr Dooms koncept inte är helt olikt Tony Starks egentligen, om man slänger in lite Dr Strange i mixen, så kan jag se det funka faktiskt.
Min gissning också. Alternativt något mysko där Iron Man återupplivats med magi.

Tarsus

Warrior
Låter som första steget mot Iron Man 5. Superhjältar (och skurkar) förblir bara döda så länge det är ekonomiskt för dem att vara det. Thanos kommer säkert tillbaka snart också.

JohanL

Champion
IIRC har Marvel redan avslöjat att Fantastiska fyran kommer vara från ett annat universum med en retro-scifi-vibe, så jag misstänker att Tony Stark Dr Doom också kommer komma därifrån.
Vissa superhjältar kräver nästan en viss tidsperiod. FF måste vara raketpionjärer. Power Man och Iron Fist är inherent sjuttiotal (det som gör kombinationen Power Man & Iron Fist så briljant i sin ursprungliga setting är de kombinerar Blaxploitation och Kung Fu-film). Punisher måste ha ett Vietnam att komma tillbaka från. Och låt oss inte tala om Dazzler!

(En cool grej med Nick Fury är att han togs från Sgt. Fury till Agent of SHIELD till den utsträckning att det senare är det mer bekanta för oss.)

Last edited: