Rickard
Urverk speldesign
Skymningsdimman har lättat och automobilerna börjar återigen rulla på Londons gator. Lälarna ålar sig fram längs med takutsprången och kastar sitt bleka sken på myllret av kepsar, höga hattar, piffiga uppsatta frisyrer och stora skärmhattar. Musik, sång och skratt flödar på stadens bakgator och kreatörernas klädesplagg och förkastade poesiskrifter blir målet för blårarnas lekar.
Nattlivet tar fart och stora skyltar av gaslampor och neon försöker inbjuda de förbipasserande att ta del av de nöjen som finns. En automobil tvärnitar framför en springsjas. Ut ur fönstret sticker en svartmuskig man ut sitt huvud, bolmande på en stor cigarr och ryter åt den stackars flickan som nästan blev överkörd. Några av småfolket, de som innan skymningsdimman var småfåglar, tar tillfället i akt och dansar runt på motorhuven. Stearinljuset i bilens lykta gör att deras taniga kroppar kastar avlånga skuggor över plåten.
Tre personer har sökt sig till ett solkigt hak på en lugnare gata. Utanför flyter det kroppar i Themsen, skörden från de som utnyttjat dimmans framfart. Inga av dessa tre känner varandra sedan tidigare, men har blivit sammanförda av ett och samma föremål. Stojet runtomkring dem trängar sig på. En absintherusig lord fumlar över deras bord; cylinderhatten ramlar av och sabeln spretar lite extra mycket. Han återförenar sig skrattande med de konstnärer och horor som är hans sällskap som lockats av hans pengar. De tre återgår till sina funderingar kring vad föremålet är för något.
Med ljus och lykta är ett deckarspel försatt i förra sekelskiftets London, blandat med övernaturliga företeelser och 1930-talets teknologiska framfart. Galenskapen hägrar på gatorna, och även i ditt sinne.
I filen finns:
En femtonsidig bok
Tre scenariouppslag
Inspirationskällor
En lista på olika slut
En lista på nöjen för adeln
Ett rollformulär
/Han som snackade om spelet i vrållådan och tänkte dela med sig av ett projekt som han i princip har övergivit
Nattlivet tar fart och stora skyltar av gaslampor och neon försöker inbjuda de förbipasserande att ta del av de nöjen som finns. En automobil tvärnitar framför en springsjas. Ut ur fönstret sticker en svartmuskig man ut sitt huvud, bolmande på en stor cigarr och ryter åt den stackars flickan som nästan blev överkörd. Några av småfolket, de som innan skymningsdimman var småfåglar, tar tillfället i akt och dansar runt på motorhuven. Stearinljuset i bilens lykta gör att deras taniga kroppar kastar avlånga skuggor över plåten.
Tre personer har sökt sig till ett solkigt hak på en lugnare gata. Utanför flyter det kroppar i Themsen, skörden från de som utnyttjat dimmans framfart. Inga av dessa tre känner varandra sedan tidigare, men har blivit sammanförda av ett och samma föremål. Stojet runtomkring dem trängar sig på. En absintherusig lord fumlar över deras bord; cylinderhatten ramlar av och sabeln spretar lite extra mycket. Han återförenar sig skrattande med de konstnärer och horor som är hans sällskap som lockats av hans pengar. De tre återgår till sina funderingar kring vad föremålet är för något.
Med ljus och lykta är ett deckarspel försatt i förra sekelskiftets London, blandat med övernaturliga företeelser och 1930-talets teknologiska framfart. Galenskapen hägrar på gatorna, och även i ditt sinne.
I filen finns:
En femtonsidig bok
Tre scenariouppslag
Inspirationskällor
En lista på olika slut
En lista på nöjen för adeln
Ett rollformulär
/Han som snackade om spelet i vrållådan och tänkte dela med sig av ett projekt som han i princip har övergivit
Attachments
-
302.5 KB Views: 8