Nekromanti Medan vi ändå talar operativsystem...

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Nu verkar det ju finnas flera som är hyfsat duktiga på GNU/Linux här, men jag tror ändå det kan vara en god idé att ställa samma fråga på ett annat forum. Jag använder själv inte ubuntu, men tror ändå att det kan vara ett bra ställe att börja. Pröva http://ubuntuforums.org/ . Sedan har du också www.distrowatch.com , där eventuella specialdistributioner av GNU/Linux för det du vill göra borde finnas listade.

Berätta mycket gärna hur det går! Jag är själv intresserad av att göra samma sak i framtiden.

Hälsar

Christian

Krille

Super Moderator
Tack för tipset

Jag körde in Mediaportal bredvid MCE-skalet, och blev positivt överraskad. Det tog lite tid att mecka med inställningarna för att få det som jag ville ha det, men nu är det igång. MCE-fjärrkontrollen och tangentbordet funkade dessutom alldeles utmärkt med Mediaportal. MCE leder fortfarande på tydlighet i gränssnittet, men Mediaportal vinner på att det funkar bättre (och i många fall "funkar till skillnad från MCE").

Så nu är det väl mest HDCP-problematiken kvar att lösa, men det blir inte aktuellt förrän interna blu-ray/hd-dvd-spelare sjunker till vettiga prisnivåer.