Nekromanti Meddela moderator för saker som inte är regelbrott?

Genesis

Ni dés ni maître
Hej. Jag undrar om man bara ska använda knappen "Meddela moderator" för regelbrott och liknande, eller om det även är till för andra saker, som att be dem flytta en tråd eller, som i mitt fall, byta titel på en. Jag har råkat stava fel i titeln på min krönika till Nerver av stål* och döpt den till "Nerver av sål", vilket är lite pinsamt eftersom jag tänkt länka till krönikan i framtiden när jag diskuterar spelet. Men jag är lite tveksam till att använda "Meddela moderator"-knappen för att be dem ändra titeln, eftersom det känns lite som att knappen är mer för "akutärenden". Vad bör jag göra i ett sådant här fall?

* https://www.rollspel.nu/threads/67905

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tycker att du bör byta namn på ditt spel. Stämmer inte kartan överens med terrängen så ändrar man såklart terrängen! =)

Krille

Super Moderator
Ska man meddela moderator om en viss tråd – regelbrott eller inte – så är det oftast lämpligast att använda Meddela Moderator-knappen. Det är det som den är till för, att meddela moderatorer, vilket är vidare än att anmäla regelbrott.

Det finns några alternativ förstås, trådar och PM. Trådar faller ofta mellan stolarna och skräpar ner forumet, och PM riktar sig till en moderator som kan råka vara på semester eller jobb. Och båda innebär också ett merarbete för båda, eftersom du måste länka till tråden alternativt vi måste leta upp den baserat på dina vaga beskrivningar.

Dessutom finns det ett uppföljningssystem på Meddela Moderator, så den kommer konstant irritera oss till vi gör något åt saken. Något sådant finns inte på trådar, och PM irriterar bara en av oss tills denne läst det, men inte därefter.

chrull

Stockholm Kartell
Krille;n125397 said:
Ska man meddela moderator om en viss tråd – regelbrott eller inte – så är det oftast lämpligast att använda Meddela Moderator-knappen. Det är det som den är till för, att meddela moderatorer, vilket är vidare än att anmäla regelbrott.

Det finns några alternativ förstås, trådar och PM. Trådar faller ofta mellan stolarna och skräpar ner forumet, och PM riktar sig till en moderator som kan råka vara på semester eller jobb. Och båda innebär också ett merarbete för båda, eftersom du måste länka till tråden alternativt vi måste leta upp den baserat på dina vaga beskrivningar.

Dessutom finns det ett uppföljningssystem på Meddela Moderator, så den kommer konstant irritera oss till vi gör något åt saken. Något sådant finns inte på trådar, och PM irriterar bara en av oss tills denne läst det, men inte därefter.

Fast klickar man på Anmäl-länken står det såhär: "Anmäla inlägg-funktionen ska ENDAST användas för att anmäla spam, reklaminlägg och problematiska (trakasserier, gräl eller oförskämdheter) inlägg." vilket klart och tydligt förmedlar att mindre ärenden inte är välkomna via den funktionen.

Sapient

Swashbuckler
Krille;n125397 said:
...vi måste leta upp den baserat på dina vaga beskrivningar.
"Det var typ i något underforum, men, öh, jag minns inte vilket, och typ jag tror det var tre, nej fyra, som diskuterade något och, fem var det! Jag glömde bort han, den där, som var med i början, som sen drog. Eller då var det väl fyra kvar i alla fall. Och då typ spårade det ur. Ehm. Jag tror vi diskuterade väder, fast typ i rymden. "

Cissi

Up to no good.
Jag uppfattade att du (genesis) ville ha titeln fixad så jag gjorde det. :)

Håller i övrigt med Krille, gör en "anmälan" även om funktionen säger att det gäller endast regelbrott.

CapnZapp

Myrmidon
Krille;n125397 said:
använda Meddela Moderator-knappen. Det är det som den är till för, att meddela moderatorer

uppföljningssystem på Meddela Moderator
Jag är förvirrad. Pratar du om "Anmäl"-knappen med lilla grå flaggan som finns under alla poster. till vänster om Citera och Gilla?

Krille

Super Moderator
CapnZapp;n125460 said:
Jag är förvirrad. Pratar du om "Anmäl"-knappen med lilla grå flaggan som finns under alla poster. till vänster om Citera och Gilla?
Ja. För att vara supersuper-superduper-tydlig: den inringade knappen.

Attachments

CapnZapp

Myrmidon
Krille;n125461 said:
Ja. För att vara supersuper-superduper-tydlig: den inringade knappen.
Okej tack. Du nämnde någonting om "Meddela Moderator-knappen", men någon sådan finns alltså inte.

Den heter "Anmäl" - got it, tack!

Genesis

Ni dés ni maître
CapnZapp;n125549 said:
Okej tack. Du nämnde någonting om "Meddela Moderator-knappen", men någon sådan finns alltså inte.
Det var mitt fel; jag kallade den det. Men ja, det var "Anmäl"-knappen jag menade.