Re: Förtydligande av förtydligande
[ QUOTE ]
Jag och många andra spelledare kör helt enkelt metod 1, och det fungerar! Visst, det är klart det inte fungerar perfekt, det är klart man modifierar sitt mål under tidens gång, men slutet blir bättre tack vare den stadga som ges av en bra plot, även om den inte följs till punkt och pricka.
[/ QUOTE ]
Det ska också sägas att även dina spelare kör efter metod 1, gissar jag. Jag vet inte hur uttalat det är men eftersom det verkar funka bra gissar jag att ni alla vet det, på ett eller annat plan. Det var därför jag sa att allt funkar, så länge alla är med på det. Jag vet att det finns SL som påstår att deras illusioner är perfekta och inte kan genomskådas (jag menar inte dig nu Ripper) men jag hävdar att det är spelarna som tillåter illusionen att inte brytas. Det är i de fallen alltså inte SL som lurar spelarna utan spelarna som lurar SL. Eller en kombination, naturligtvis. Det går så klart att luras då och då, men spelarna vet nästan alltid om det. Som när man kollar på film. Man gissar och tror, men vet inte riktigt. Och som sagt. är det en tight grupp med samma mål är det bara att spinna vidare på det.