GrottrolletNaug
Swashbuckler
Hej
Man kan notera att dom regeltekniska fördelarna för meditation (läka 1 extra trauma per läkeperiod) är identiska med dom i Eon. Väldigt förståeligt, eftersom systemen är kompatibla.
Däremot så är motiveringen inte lika lätt att föra över från Eon till Neotech.
Eon är ju som bekant fantasy spel, där händer fantastiska saker (i vårat perspektiv åtminstone) var och varannan dag. Man kan lätt motivera meditationens regeltekniska fördelar med någon form utav gudomligt ingripande eftersom gudar är en del av Mundanas världsbild.
Däremot så finns inte gudar i Neotechs världsbild, alltså kan man (läs: jag) inte längre motivera den tämligen mirakulösa traumaregenerationen med gudomligt ingripande.
Då är min fråga som följer. Finns det några medicinska belägg för att man medelst meditation läker fysiska skador med dubbel hastighet, eller är det någonting som Neogames bara slängde in för att dom inte ville ha en stridskonstteknik utan regeltekniska fördelar ?
/Naug
Man kan notera att dom regeltekniska fördelarna för meditation (läka 1 extra trauma per läkeperiod) är identiska med dom i Eon. Väldigt förståeligt, eftersom systemen är kompatibla.
Däremot så är motiveringen inte lika lätt att föra över från Eon till Neotech.
Eon är ju som bekant fantasy spel, där händer fantastiska saker (i vårat perspektiv åtminstone) var och varannan dag. Man kan lätt motivera meditationens regeltekniska fördelar med någon form utav gudomligt ingripande eftersom gudar är en del av Mundanas världsbild.
Däremot så finns inte gudar i Neotechs världsbild, alltså kan man (läs: jag) inte längre motivera den tämligen mirakulösa traumaregenerationen med gudomligt ingripande.
Då är min fråga som följer. Finns det några medicinska belägg för att man medelst meditation läker fysiska skador med dubbel hastighet, eller är det någonting som Neogames bara slängde in för att dom inte ville ha en stridskonstteknik utan regeltekniska fördelar ?
/Naug