jag och 2 i min rollspelgrupp var på landet. vi snackade rollspel såklart (vårt gemesama intresse)
och han sa att det skulle vara kul med ett riktigt mega strot äventyr! själv tyckte jag det lät som ett super coolt äventyr men det skulle vara typ omöjligt att komma på en bra idee som sträcker sig så långt så att det kan ta en månad av spelmöten minst (alltså en 4-5 stycken) (eller längre) att spela äventyret
jag släppte inte tanken på ett mega stort äventyr på resten av kvällen (inte förens jag sommnade) på natten drömde jag om att en konstig sjukdom som var dödande hade brutit ut (men man kan leva med den länge typ som aids)
och på slutet så fick jag avgöra genom att ta mig in i en svårintaglig byggnad och göra något (har glömt det nu)
så nu har jag min idee klar
spelarna är i en by då sjukdomen bryter ut. dom smittas troligen allihop. och ryktet om sjukdomen går snart innan folk än hunnit märka den så har soldater omringat byn för att sjukdomen inte ska spridas så har dom order att döda alla som försöker ta sig förbi.
och det måste spelarna först göra. för en gammal man i byn känner igen sjukdomen den spreds någon gång i hans ungdom (han är gammal och senil) så ingen tror på det men rollpersonerna tror troligen på honom. så dom måste hitta en gammal druid soim sägs ha kunskap i hur sjukdomen botas men efter en extremt lång resa så när dom fram och upptäcker att han är död! därimot så kan dom få reda på med efterspaningar att han skrev en bok om läkekonster men det lila problemet är att den Jargiska inquisitionen har boken och den är typ stört omöjlig att få tag på! nu måste spelarna planera sitt drag noga för Inquisitionen är inte att leka med!
baserade äventyret på min dröm och insperation på en gammal fantomen klasiker jag läste ur en fantomen pocket jag köpte samtidigt som jag köpte Harry Potter 6 och en fantomen tidning jag läst för länge sedan.
så det blir nog lyckat!
har någon av er provat ideen på ett riktigt långt äventyr?
isåfall berätta hur det gick för er!
och han sa att det skulle vara kul med ett riktigt mega strot äventyr! själv tyckte jag det lät som ett super coolt äventyr men det skulle vara typ omöjligt att komma på en bra idee som sträcker sig så långt så att det kan ta en månad av spelmöten minst (alltså en 4-5 stycken) (eller längre) att spela äventyret
jag släppte inte tanken på ett mega stort äventyr på resten av kvällen (inte förens jag sommnade) på natten drömde jag om att en konstig sjukdom som var dödande hade brutit ut (men man kan leva med den länge typ som aids)
och på slutet så fick jag avgöra genom att ta mig in i en svårintaglig byggnad och göra något (har glömt det nu)
så nu har jag min idee klar
spelarna är i en by då sjukdomen bryter ut. dom smittas troligen allihop. och ryktet om sjukdomen går snart innan folk än hunnit märka den så har soldater omringat byn för att sjukdomen inte ska spridas så har dom order att döda alla som försöker ta sig förbi.
och det måste spelarna först göra. för en gammal man i byn känner igen sjukdomen den spreds någon gång i hans ungdom (han är gammal och senil) så ingen tror på det men rollpersonerna tror troligen på honom. så dom måste hitta en gammal druid soim sägs ha kunskap i hur sjukdomen botas men efter en extremt lång resa så när dom fram och upptäcker att han är död! därimot så kan dom få reda på med efterspaningar att han skrev en bok om läkekonster men det lila problemet är att den Jargiska inquisitionen har boken och den är typ stört omöjlig att få tag på! nu måste spelarna planera sitt drag noga för Inquisitionen är inte att leka med!
baserade äventyret på min dröm och insperation på en gammal fantomen klasiker jag läste ur en fantomen pocket jag köpte samtidigt som jag köpte Harry Potter 6 och en fantomen tidning jag läst för länge sedan.
så det blir nog lyckat!
har någon av er provat ideen på ett riktigt långt äventyr?
isåfall berätta hur det gick för er!