Nekromanti Megalomaniska spelledare

Douggie

Warrior
Varför, verkligen VARFÖR är en del spelledare så fixerade vid att göra det stenhårt och så gott som omöjligt att bli bra eller komma någon vart i vilken som helst spelvärd.
Jag läste inlägget mot cyberkobolder nyss och det är rätt onödigt. Enligt min erfarenhet missbrukar inte spelare fördelar mer än max en gång. ANLEDNING: det finns ingen utmaning med att fuska i ett rollspel.

Så alla sl:s , sluta tyrannisera era spelare och försök istället att utvecklas under samarbete, spelarna är inte era fiender.

Douggie

Dr Ikusha

Veteran
Jo, tyvärr finns det de spelare som fortsätter missbruka fördelar trotts att de blir ombedda att bättra sig. När man frågar en spelar vad han tänker göra för karaktär och han börjar räkna upp vilka vapen (oftast kulsprutor) och vilken cybertech han vill ha blir man lite trött. Men att ha mycket cybertech eller annat som gör en bra i strid är inget SL bör bekämpa så vida inte det förstör spelet på något sätt, vilket det oftast inte gör. Men det bästa sättet att hanskas med spelare som försöker skjuta sönder allt de ser är väl att be dem hitta en SL med liknande intressen.
Dessutom gäller ju naktdelarna med cybertech de där hemska agenterna som förföljer RPna också...

Nil Mortifi Sine Lucre

Vaun Vuriche

Warrior
Va!? Skulle inte spelarna vara mina fiender! Tsk, varför envisas dom då med att ha ihjäl mina kriminella genier och mina råbarkade busar jämt o ständigt?

Robban

Hero
Dessutom gäller ju naktdelarna med cybertech de där hemska agenterna som förföljer RPna också...

Måste det verkligen göra det... jag tror nog att dom kan fixa det på nåt lättare sätt...

Robban - har man medel så ...

Boboliwsy

Warrior
Va? Vaddå för agenter?

/Boboliwsy

Kameli

Warrior
Du har inte mött min spelgrupp [NT]

Å det är inte bara ja som är SL!!!

Varför vara vacker när man kan vara ful?

ripperdoc

Myrmidon
*LOL*
Tja, det beror förhoppningsvis på spelstil.
I vilket fall vet jag inte om några agenter som specifikt är ute efter cyberförstärkta personer (förutsatt att de inte gjort något olagligt, vilket iofs är en regel snarare än undantag). Möjligtvis en eller annan galen religiös sekt.
Kanske syftar han på Interpols 6:e dir, Cyberpsykosroteln.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Scorpion

Veteran
Jag brukar terrorisera ina spelare för att se hur mycket det klarr av. Men de brukar alltid klara sig (på något vis). dessutom, det är kul med lite spänning i rollspelandet, det är inge kul och låta sina spelare leva sina lyckliga liv mitt i storstan, det ska va action!! annars skulle inte halva regelboken berätta om skador, strid och vapen.....

MVH

Last edited by a moderator:

chrull

Stockholm Kartell
Det är standard... Ingen i vår spelgrupp klarar av att se vita limousiner.. särskilt inte om den vita följs av en svart... då blir alla spelare nervösa och försöker gömma sig i kloaker...

Precis som att ingen av våra spelare vågar komma i närheten av en skolbuss... Mest pga de skuldkänslor vi har sedan vi körde ihjäl en hel busslast lågstadie elever.. (inte vårt fel... faktiskt...)

chrull