Hm. De är lite bleka - på fel produkt kanske den gröna nyansen inte funkar.Caligo said:Och rent generellt: är de bra nog? Jag nöjer mig bara med det bästa.
Mmm... jag har egentligen tänkte att de skall ligga på en mörk bakgrund för det mesta (se hemsidan) men skall nog göra en mörkare variant också.Möller said:Hm. De är lite bleka - på fel produkt kanske den gröna nyansen inte funkar.Caligo said:Och rent generellt: är de bra nog? Jag nöjer mig bara med det bästa.
Hur ser loggorna ut i gråskala och svartvitt? Ibland är färg inte en möjlighet.
Men hjälmen är riktigt snygg må jag säga.
Eftersom jag är ett Fallout-fan så är det definitivt tänkt så ja.solvebring said:Indeed. De är lite bleka.
Kulörerna ger mig dock vibbar från 50- och 60-talet. Är det tanken så tror jag sannerligen att de här kulörerna är de rätta, om de bara görs aningens, aningens starkare. Speciellt så att texten kommer fram mer.
/solvebring som annars tycker att det är mycket stiliga logotyper.
Nu har jag lagt upp en variant med mörk bakgrund. Kommer nog att hålla mig till det.Tony.M.Meijer said:Jag personligen tycker att allihopa är dåliga, av ett flertal olika orsaker.
1. Kontrast. Kontrast. Kontrast. Logan syns inte på en ljus bakgrund ordentligt (eller ja, den sista gör det, nästan). Och papper är ljust och du kommer att skriva ut den på papper.
2. Den sista kan jag se på långt håll alt som en liten bild vad den ska föreställa, resten inte alls. Funkar den som favicon är ett bra test.
3. Bilden har ingen för mig uppenbar koppling till namnet.
Slutligen, hur fungerar bilden i svartvit?