Nekromanti Meh! (Förstasidan)

Rising

Vila i frid
När jag loggat in på förstasidan på wrnu och sedan klickar på "Webbforum" så kommer jag till den lista över alla forumsavdelningar som vi älskar och känner så väl. Precis som det alltid har varit.

Eller?

NÄÄÄ!!!!

För längst ner så finns inte det alla balla katter på forumet använder; fältet med "Extra Information" som innehåller den livsnödvändiga länken "Visa meddelanden de senaste 24 timmarna".

Jag har pratat om den länken i flera miljoner inlägg vid det här laget. Alla vet att jag dyrkar "Visa meddelanden de senaste 24 timmarna" - medan n00bar på forumet vandrar omkring på måfå och jagar röda mappar så har jag en suverän överblick över alla inlägg som läggs till databasen allteftersom de skrivs och sänds över. Med en enda länk.

Jag har propagerat för att "Visa meddelanden de senaste 24 timmarna" skall upp bland länkarna högst upp på sidan, just för att den är så överlägsen för oss som mer eller mindre alltid är inloggade på forumet, men forumsledningen envisas med att vända oss "senaste 24 timmarna"-diggare ryggen för att istället dra upp helt idiotiska länkar där uppe. Vem använder egentligen "logga ut" när de drar från forumet? Vem bryr sig om de olika underkategorierna "officiella forum", "Övriga rollspelsforum", "allmän diskussion" osv - när vi lika gärna kan lista hela skiten med Forumslista eller ställa in så att vi "listar kategorier" i Kontrollpanelen för att sedan lägga upp ens favvokategori som ett bokmärke?

Det där är retoriska frågor (men jag slår vad om att något granatäpple kommer svara på dem ändå). Visst är dessa funktioner inte meningslösa, men de är ändå klart oviktiga i jämförelse med "Visa meddelanden de senaste 24 timmarna".

Nå, jag kan tolerera att vi "senaste 24 timmarna"-anhängare inte får vår älsklingslänk där uppe bland de riktiga länkarna, men skall vi verkligen behöva tolerera att vår länk försvinner från den sida man kommer till från startsidan också?

Vad blir nästa grej? Ska man behöva ta sig förbi fyra pop-upper och skriva in ett lösenord för att få se de senaste inläggen på forumet? Vad sägs om att dölja länken till "senaste 24 timmarna" och gömma den på olika platser varje gång man loggar in på sidan? Eller göra den till en betaltjänst?

Jaaa! Vad kul det vore om vi gjorde det helt omöjligt att använda funktionen "senaste 24 timmarna"!!!

---

Jag raljerar. Jag tycker visserligen att wrnu är en väldigt plottrig sida - rätt enkel för oss som varit här i ett par år, men jag letar fortfarande efter "meddela moderator" varje gång jag använder funktionen. Högst upp på sidan borde man bara ha rena kärnlänkar - sådana som alla har användning av och som kompletterar varandra så bra som möjligt. Idag har vi en massa rena blajlänkar där uppe - fastän "visa senaste 24 timmarna" borde vara där uppe.

Nå, det är okej att ni inte lägger den där uppe - jag klarar mig. Men det här att den plötsligt försvinner när man kommer in från startsidan - det tyder verkligen på att ingen administratör eller moderator bryr sig om oss "senaste 24 timmarna"-anhängare. Att ni spottar oss i ansiktet, drar i våra kalsonger, förolämpar våra hyresvärdar och snyter er i våra guldhamstrar. Vi tolererar inte mer! Se till att den Extra Informationen alltid syns när man är på forumlistan!

Dimfrost

Special Circumstances
När jag klickar på "Forumlista" kommer jag i alla fall till listan där den länken finns längst ner. Men det kanske var någon annan sida du brukade komma ifrån?

/Dimfrost

Rising

Vila i frid
När jag klickar på "Forumlista"
Om du menar "Forumlista" på den länk som du ser högst upp på den sida du har öppet just nu; medan du läser vad jag skriver - så är det samma länk som jag använder för att faktiskt komma till den Extra Informationen.

Men prova från startsidan - alltså wrnu's startsida, inte det här forumet utan sidan med alla bruna grejer och så. Går du till forumet därifrån så dyker inte Extrainformationen upp för mig - varken från den här datorn eller de andra datorer jag provat på.

Dimfrost

Special Circumstances
Aha, då förstår jag. Jag besöker startsidan högst en gång i månaden, och jag är alltid inloggad på forumet, så jag har inte riktigt de problemen. :gremsmile:

/Dimfrost

Quan'talis

Swashbuckler
Skillnaden är att då man kommer från framsidan (eller om man skriver in adressen för hand) kommer man till http://forum.rollspel.nu medan man om man trycker på "forumlista" i menyn kommer man till http://forum.rollspel.nu/ubbthreads.php?Cat=

Och just nu verkar inte adressen http://forum.rollspel.nu mås särkilt bra, vilket diskuteras här .

Om du ändå vill känna att "visa inlägg från de senaste 24 timmarna"-anvädare diskrimineras kan du förstås notera att ingen i den tråden nämde att den saknades, utan bara att reklambannern högst upp inte laddade...

Saxifrage

Hero
Äh!

Den där funktionen runkar ju bulle. Vem fasen vill få upp alla inlägg i Eon-forum, d20 och andra mysko subkulturer som jag struntar i. Välj något bättre att rave:a om, va... :gremsmile:

Trivia: på serbiska säger man "breh!".

/Sax, lingvisticus fetischus

Rising

Vila i frid
Om du ändå vill känna att "visa inlägg från de senaste 24 timmarna"-anvädare diskrimineras kan du förstås notera att ingen i den tråden nämde att den saknades, utan bara att reklambannern högst upp inte laddade...
Vad du är tjaskig... :^)

Det är precis den här sortens institutionerade (Äh, vafan heter det? "Institutionaliserade", väl? Äh, jag borde ha nöjt mig med "kulturimperialistiska" - det är ett bra ord man kan använda om nästan allt.) påhopp och diskriminering som vi 24-diggare tvingas stå ut med!

Men okejrå, det är väl viktigare att förstasidan laddas ordentligt och inte bara blir vit, och så.

Storuggla

Champion
"Det är precis den här sortens institutionerade (Äh, vafan heter det? "Institutionaliserade", väl? Äh, jag borde ha nöjt mig med "kulturimperialistiska" - det är ett bra ord man kan använda om nästan allt.) påhopp och diskriminering som vi 24-diggare tvingas stå ut med!"

Det är väl typ bara du och jag som använder den knappen å andra sidan? :gremsmile:

Storuggla, glor på snö

Rising

Vila i frid
De tär väl typ bara du och jag som använder den knappen å andra sidan?
Mmm, men jag vill inte befatta mig med sådana som inte äter sin soppa efter att en stackars uteliggare riskerat sin personliga hälsa för att försäkra dig (med sina bara händer - varje tiggares levebröd! (utom det säregna fåtal som tvingas insamla rullade sedlar i sina näsborrar och de som insisterar på att få dem i sina rumpor (där jag tycker särskilt synd om de förstnämnda när de får pengar av de sistnämnda))) om att soppan inte är het nog att skålla din (eller ska jag säga Ers Majestäts?) blåblodiga tunga! :^)

PS. Du som är moderator borde lobba för att öka "senaste 24 timmar"-funktionens status. Tänk, en vacker dag kan vi ta över hela forumet!
BARA "Visa senaste 24 timmarna" på sida efter sida - tänk så vackert!

Lindenius

Swashbuckler
Moh!

Bunkar rulle och bunkar rulle... jag tycker det var än bullare att jag inte visste om funktionen, förrän Rising så snällt upplyste mig om den i den agitatoriska text som vi kallar inlägg.

//fnö. jag har duschat