Nekromanti Men arggh! Jag läste fel

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag brukar faktiskt ha hyffsad koll på vem som skrivit de inlägg jag läser. Den enda gången jag gjort det var faktiskt bara under den tiden Vitulv och jag hade bytt avatar och trots att jag visste vem inlägg jag tröck på blev jag förvånad över att det inte var jag som skrivit det...

I vrållådan och på IRC är det värre. I vrållådan är det mest Quantalis och Quadrante som blivit ihopblandad. På IRC är det Mogge och Mouja som ställer till bekymmer...

Sen har jag ju själv blivit ihopblandad med Håkan Ackegård... :gremgrin:

Bunny

Crazy like a fool
I verkliga livet har det hänt flera gånger att folk kommit fram till mig och sagt att jag liknar Ricky Martin väldigt mycket, och det stämmer ju faktiskt.

När vi snackar forumet så hade jag länge stora problem med att hålla isär Eksem och walium, jag tyckte de skrev ungefär lika långa inlägg om ungefär samma saker, det hela kändes jättejobbigt. Det hela var ju tänkt att ha löst sig sedan, då jag fått möjligheten att träffa dem båda två, men jag kom på mig själv igen här om veckan att blanda ihop de båda. Satan! Det stör mig jättemycket. Jag brukar rabbla Eksems gamla signatur I read your moves like funny paper för mig själv på kvällarna, för att verkligen banka in i min dumma skalle att de verkligen inte är samma person.

Missförstånd pga att användarnamn liknar varandra är ju givna, jag vet inte hur många gånger jag blandrat ihop Molgan och Morgoth till exempel, de skriver ju om precis samma saker dessutom. Det går mig på nerverna, och på Molgans också (vi känner varandra mycket väl), så vi planerar att göra någonting åt den där Morgoth. Never let a monster do the work of an evil scientist, som vi brukar säga till varandra på kvällarna.

När jag läser vissa användarnamn brukar jag associera till en viss känsla och en viss färg. Det har gnagt i mig länge, så jag har färdigställt en lista för att se om mitt undermedvetna försöker säga mig någonting:
  1. Yassilus - Eko, som ett svampmoln i en spegel, Brun
  2. Han - Svett, som ett tuggummi som gnager på dig, Beige
  3. Arvidos - Skrik, som melodifestivalen på högsta volym, Mörkblå
  4. Muggas - Ilska, som pianostränger som det hänger istappar från, Ljusblå
  5. Feuflux - Hämnd, som någon som spelat upp musikalen Cats för en alldeles för många gånger, Röd
  6. Ymor - Hopp, en känsla av ett fall från en byggnad som görs om och om igen, Svart

Det är så långt jag kommit hittills, men många ska föras in på listan. Är du inte uppräknad ska du alltså inte vara ledsen för det. Såg också att jag skrivit fel på Ymir, men jag låter även det stå kvar. Det kan vara en signal, en impuls från mitt inre, det med.

Vissa användarnamn fyller mig med sympati, som om endast de talar till mig, och vadän personen kan tänkas skriva så kan jag inte slita blicken från användarnamnet. Bland dessa kan jag nämna HellCop, Dante, Ithaqua och Inferno.

Nu är jag hungrig, kanske ska ta mig en torkel.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Huff...? -_^¿

"Yassilus - Eko, som ett svampmoln i en spegel, Brun"

Haha, softat... Men... Hur? *nyfiken* :gremsmile:

En motivering till de andra du räknade upp vore schysst också för det är inte riktigt, riktigt så jag associerar till dem... Fast du fick mig att skratta rejält när jag läste associationerna... :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Instämmer med föregående inläggare :D [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som antar svett eftersom han tränar fotboll (eller luktade Han svett på forumsträffen *blir orolig*), tuggummit för detta Han gjorde mot Bearnie och beige.... uhmm... för Hans beiga skämt..? (föredrar själv lila = Hans hårfärg)

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Arcana och Archer är föremål för misuppfattningar, likaså Ghoulz och Gurgeh. Annars känner jag att jag har rätt bra ordning på folket.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Jag brukar rabbla Eksems gamla signatur I read your moves like funny paper för mig själv på kvällarna, för att verkligen banka in i min dumma skalle att de verkligen inte är samma person."

Det är iofs min gamla signatur ifrån det urusla konsolspelet "Fighter Kings 99" där det yttras av en viss Maxima om jag inte missminner mig. :gremlaugh:

Bunny

Crazy like a fool
"I read your moves like funny paper"

"Det är iofs min gamla signatur"

Är det?! Jag kunde ha svurit på... jaja, ytterligare ett bevis på vilken oreda som råder i min ytterst förvirrade skalle...

Jag tycker om er två ändå, trots de lögner Molgan brukar viska om er. :gremwink:

Bunny

Crazy like a fool
Re: Huff...? -_^¿

Alltså, jag måste erkänna en sak - jag har inte riktigt kontroll över de inlägg jag skriver på fredagseftermiddagar. Det här skulle vara ett inlägg om Eksem-waliumkonflikten i mitt huvud, men kom att muteras till... någonting annat. Någonting helt annat. Jag tror jag ville skrämmas lite, eller leka lite med min image här på forumet. Någon djurisk instinkt tog över tror jag.
Det här kan gå över styr, som det gjorde här, när jag läste om det inlägget förra måndagen kunde jag inte fatta hur jag kunnat skriva den... speciellt fint såg det inte ut iaf.

Nåväl, nu är jag normal igen, - oh bliss and happiness, cause I was cured, för att citera en av mina favoritfilmer.

Samma film som jag citerar i min signatur för övrigt:

Bunny

Crazy like a fool
Överanalys Deluxe

WoW, mina "associationer" verkar stämma bättre än jag trodde när jag kom på... hrrm, skrev ner dem. Ja, inte det där med svett då, för det luktade du inte, du luktade lavendel. Men det där med färgen var ju mitt i prick. :gremtongue:

Nää, man ska nog inte läsa in för mycket i det jag skrev, risken är att det blir väldigt, väldigt fel då.