Nekromanti men....

Krille

Super Moderator
"Hade med en pirat anka i ett DoD äventyr en gång. Först kastade mina spelare allt sitt lösgodis på mig "

Snälla spelare du har. Om spelare kastar godis på mig för att jag gör ankrollpersoner så ska jag definitivt göra fler ankrollpersoner. Godis är gott!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Dougald MacD

Veteran
Liten förtydling

Hej

Orc ett ord på Kudduk(Hobernas språk i Tolkien böckerna)som betyder goblin, goblin på Svenska är svartalf o småtroll.
Alltså om Riotminds har gjort lite olika trollraser så finns det orc's med i spelet, lätt eller ?

Måste erkänna att jag för första gången sen Basic kopian kom ut är nyfiken på dod, låter som om Riotminds har gjort nåt bra av dod.

Dougald

Sodivra

Champion
Ha!

Du skulle så vår grupp i dess gryning! En spelare gjorde en anka som gick omkring med ett kilo lösgodis!

ROTFLGOMALOLROGOGOGOCH!

Iallafall.. Nu sänkte jag kanske ankornas status lite /images/icons/wink.gif
men här är iallafall mitt "standard-ank-försvarstal:"

1. Alla ankor är födda fria och kloka, ingen rasism tolereras!

Okej, den var på skoj, här kommer dom riktiga:
1. Bara för att Disney gjorde Kalle Anka så är inte ankor Disney-inspirerade. Mer som ulvmän och kattmän..
2. Man spelar ankor som man vill. Inte som Kalle Anka! (Såvida man inte vill det.)
3. Ankor är faktiskt den MEST SPELBARA rasen efter människor! Jo!

Fast jag vet inte om ankor bör vara med i version 6.
När Riotminds satsat på den värld dom nu gjort, så passar nog inte ankor in lika bra längre..

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

Master_Z

Swordsman
[I9Godis är gott![/i]

Jepp det är det.

Men jag hade en gång ett par spelare som kastade äckliga chips på mig av någon anledning och dom åkte ut från balkongen på andra våningen efter 2 röda sekunder =).

/Linus - som inte gillar äckliga chips

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Nerosuferoth

Swordsman
Hoppas att Riotminds tänker på detta och tar med ankor i någon kommande modul.

Även jag skulle bli glad om ankorna kom tillbaka. Dom var riktigt tuffa.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell

Nerosuferoth

Swordsman
Hmm, visst saknar man orcher och ankor men jag tycker INTE att någon av ovannämnda raser passar in i det nya DoD...

Men Jorges Bestiarium kommer inte BARA att täcka Trudvangs folk och fä... Den innehåller en del klassiska DoD-invånare också. Dock tror jag inte att ankorna kommer tillbaka i vilket fall som helst.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell

Nerosuferoth

Swordsman
Ankor behöver inte nödvändigtvis vara som Kalle Anka

Den där piratankan som Paul Bonner målade till Drakar och Demoner: Själarnas brunn, var definivt ingen Kalle Anka. Det finns en yttepytte-bild på www.drakar.net. Nerosuferoth Hail to the king, baby. - Bruce Campbell

Rickard

Urverk speldesign
När vi talar om ankbilder..

..så är bilden i Kopparhavets kapare s. 71 otroligt respektingivande för svarta ankor. Även om de påminner om Disney-ankor

Kunde inte bestämma mig för vilken slutkommentar jag skulle ha.
Slå 1T6:
<PRE>1. /[color:green]Han</font color=green> försökte rita en anka enligt hur de egentligen ser ut. Misslyckades...(112)
2. /[color:green]Han</font color=green> som har en i spelgruppen som tycker ankor är orealistiska.............(10)
3. /[color:green]Han</font color=green> som inte tycker ankor (tyvärr) passar in i Trudvang...................(41)
4. /[color:green]Han</font color=green> som serverade en ankspelare stekt anka................................(188)
5. /[color:green]Han</font color=green> som övar in några nya svärdssvingar...................................(femtioelva)
6. Extraslag. Slå om igen på tabellen.</PRE>