Mask_UBBT
Hero
Allright, nu är det såhär att jag som vanligt klurat lite på regelsystem, och så, och kommit fram till en lösning jag gillar jättemycket.
Men!
Den här systemidén kräver att varje rollpserson har ett värde som avgör hur många Handlingsmöjligheter denne har i en konfrontation av något slag. Dessa handlingsmöjligheter ska användas för att få reda på VAD man ska slå emot FV, för att fatta sig jättekort.
Men det är inte viktigt att ni förstår hur mitt regelsystem ska fungera i nuläget. Det som är viktigt för er att förstå är att jag är ute efter att man ska kunna vara regeltekniskt olika bra på olika saker man ska slå för.
Så, jag delar upp min frågeställning i två delar:
1. Vilka handlingar ska man slå för, i regel?
2. Vilka grupper kan man dela in handlingar i, vad gäller deras krav på Rollpersonen. Strid kräver rumslig förmåga, precis som att Hoppa och springa, att förklara något eller övertala någon kräver social förmåga. Vad mer finns?
/Mask -kilar iväg och diskar
Men!
Den här systemidén kräver att varje rollpserson har ett värde som avgör hur många Handlingsmöjligheter denne har i en konfrontation av något slag. Dessa handlingsmöjligheter ska användas för att få reda på VAD man ska slå emot FV, för att fatta sig jättekort.
Men det är inte viktigt att ni förstår hur mitt regelsystem ska fungera i nuläget. Det som är viktigt för er att förstå är att jag är ute efter att man ska kunna vara regeltekniskt olika bra på olika saker man ska slå för.
Så, jag delar upp min frågeställning i två delar:
1. Vilka handlingar ska man slå för, i regel?
2. Vilka grupper kan man dela in handlingar i, vad gäller deras krav på Rollpersonen. Strid kräver rumslig förmåga, precis som att Hoppa och springa, att förklara något eller övertala någon kräver social förmåga. Vad mer finns?
/Mask -kilar iväg och diskar