Nekromanti Mer Frank Miller-Clive Owen-noir

Big Marco

Läskig
Clive Owen ("Dwight" i Sin City) spelar huvudrollen i Raymond Chandler-filmatiseringar, regisserade av Frank Miller. Noir, noir, noir - trendigt värre.

Länk

MrG

Swashbuckler
Grim och Gritty!!!

Ska Miller regisera? Måste vara debut på det för honom, eller har jag missat nått? Artikeln nämner honom som författare / adaptör.

Och talar man Frank Miller så handlar det väll om Grim n´gritty, killen skapade i princip egenhändigt en hel genre inom serievärlden, så att applicera honom som Noir känns lite som att missa hans storhet! Så det Marco skrev som Clive Owen ("Dwight" i Sin City) spelar huvudrollen i Raymond Chandler-filmatiseringar, regisserade av Frank Miller. Noir, noir, noir - trendigt värre. skule jag formulera som Clive Owen ("Dwight" i Sin City) spelar huvudrollen i Raymond Chandler-filmatiseringar, regisserade av Frank Miller. Noir, noir, grimmn´gritty - trendigt värre. :gremgrin:

-Gunnar (serienörd)

Balderk

Swashbuckler
Låter onekligen intressant. Raymond Chandler är en grym författare, så jag ser fram emot det. Blir lite orolig när jag ser att Clive Owen ser det som en schysst möjlighet att lägga en cool voiceover dock.

ro83rt

Swordsman
Re: Grim och Gritty!!!

Måste vara debut på det för honom, eller har jag missat nått?
Han står som medregissör till Sin City. Frågan är hur mycket han gjorde egentligen men han verkar i alla fall fått smak för det.