Re: Korrekt material på kvinnor
Jag ogillar även att det är så vanligt med tajta kläder. Under vår medeltid fanns det inte elastiska tyger så att göra tajta kläder som framhävde kvinnornas former (bröst, rumpa och liknande) var svårt och krävde garanterat någon sorts snörning. Det gjorde även att det var svårt att göra ringade kläder som bara delvis täckte brösten.
När man började använda bomull var det ju sensationellt. Slitstarkt, lätthanterligt, rätt töjbart, mjukt, skönt och rätt varmt.
Visst att det är fantasy. I den eller den världen kanske dom har tillgång till nåt lättillgängligt och töjbart tyg, men att nästan varje fantasyvärld skulle ha det i så stora mängder att man kan dela ut det till var och varannan jänta är ju lite mystiskt.
Så, min poäng är om det även finns tjejer med vettiga kläder där ute och inte bara tjejer med vettiga rustningar. För dom enda kvinnor som har lite pösiga kläder är magiker och munkar typ, och när det gäller magiker brukar det inte vara särskilt mycket, men vem vet? Det kanske finns en liten bit av en
kjol som kan täckastjärten iaf(det här var den andra bilden som kom fram när jag sökte på sorceress på google. Den första var typ likadan)!