Nekromanti Mer jippon?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag hade gärna sett fler återkommande jippon i stil med trobergs dogmautmaning. Minnsevärda händelser som livar upp forumsvardagen helt enkelt. Inte nödvändigtvis med moderatorer eller administratörer som ansvariga. Så kamrater, har ni några bra förslag på återkommande och spektakulära forumfestivaler?

Rising

Vila i frid
Personligen tycker jag att det är roligast om det är nya saker som händer. Jag vet inte, jag tänkte på när vi ska ha en ny rollspelsriksdag för ett tag sedan, men det känns inte som att det kommer bli lika kul denna gång. Jag vill ha nya saker.

Så... om jag skulle spåna på jippon vi kunde ha i framtiden:

Naken-vecka
Alla har nakna avatarer i en vecka och den som visar mest/är snyggast får ett pris.

Risings Monsterutmaning
Alla hittar på ett monster till DoD6 och sedan blir det röstning, och de tio bästa ritar jag en cool bild på och sedan mojsas allt ihop till en enda lyxig PDF.

Ultimate Forum Fighting Championship
Alla forumets fäktare träffas och utmanar varandra på duell i en liga-tävlingsform. Fighterna filmas och sedan läggs filmerna ut på nätet.

S/F Novell-utmaning
Alla skriver varsin novell på högst 10 sidor, och den som vinner får åka ut i rymden.

Diktafon Playtime Happines
Alla tar med en bandspelare under ett rollspelsmöte och spelar in äventyret. Godbitarna läggs ut som ljudfiler så att vi kan höra varandra och analysera varandras spelstilar.

Bing-Bong Bodega Brädspelsfestival
Alla gör varsitt brädspel som man kan skriva ut på fem A4-ark (eller färre), och sedan har man lite röstning och lattjolajbans, och därefter så samlas vi och spelar varandra sspel och äter kakor.

Hej Hå samarbetstävling i rollspelskonstruktion
Alla som vill vara med anmäler sig, och sedan drar man lott om vem som ska få samarbeta med vem, och när alla är ihop-parad med någon annan så skall de försöka komma överrens om ett gemensamt rollspelsprojekt, där de båda skall skriva en A4 vardera. Skall den ene skriva regler och den andra göra världen? Oj, vad tokigt det kan bli och massor kommer bli osams.

Blä blä Bruce Allmighty-vecka
En vecka så får moderatorerna vara vanliga användare och så får några vanliga användare prova att vara gud ...öh, "moderatorer", och när veckan är över kan alla konstatera hur mycket bättre det är när riktiga proffs står för ordningen.

WRNU StreakingCompetition
Alla smalas på stureplan och tar av sig kläderna, och den som kan springa längst utan att bli tagen av polisen vinner.

/Rising
skojade mest. Men den därna monsterutmaningen har jag faktiskt tänkt på en gång.

Storuggla

Champion
Ja du, Rising...

Nästa gång jag läser dina inlägg ska jag inte försöka dricka samtidigt, det lovar jag (tork tork).
Men du glömde ju dokusåpevarianten, ett antal forumiter får skriva inlägg, den som skriver mest får åka hem.

Storuggla usel humor

Rising

Vila i frid
Ett till jippo:

En annan kul idé jag hade vore om vi alla skulle flytta till indien och spela in varsin Banghra-låt. Nämen... Kolla! Krille har visst tjuvstartat, och han tog med sina kloner i videon, också: Se själva.

:^)

Skoj, skoj. Jag visste väl att han hade kloner som hjälpte honom att skriva alla de där femton tusen inläggen...

/Rising
tyckte att det var liite likt iaf. Bra låt, förresten.

On Topic igen: Det vore kanske en poäng om man vid nästa "jippo", oavsett vad det skulle vara, inte burnade iväg så hårt på en gång, för det finns många forumiter som inte loggar in dagligen och de riskerar att falla så långt efter alla andra när cirkusen väl är igång om man startar för tidigt. Det kan vara något att tänka på.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Alla har nakna avatarer i en vecka och den som visar mest/är snyggast får ett pris."

Alla vet ju att chrull skulle vinna.

"Alla forumets fäktare träffas och utmanar varandra på duell i en liga-tävlingsform. Fighterna filmas och sedan läggs filmerna ut på nätet."

Så du går frivilligt med på att låta dig spöas av Herr Nils? Jag hade möjligtvis kunnat besegra den svagaste forumkobolden som dyker upp men inte mycket mer.

"Alla skriver varsin novell på högst 10 sidor, och den som vinner får åka ut i rymden."

Bortsett ifrån priset så låter det här faktiskt som en ganska trevlig idé.

"Alla tar med en bandspelare under ett rollspelsmöte och spelar in äventyret. Godbitarna läggs ut som ljudfiler så att vi kan höra varandra och analysera varandras spelstilar."

Det kommer bara att sluta med att alla hånfnissar åt mina mexikanska bandidos. Nej tack.

"Alla gör varsitt brädspel som man kan skriva ut på fem A4-ark (eller färre), och sedan har man lite röstning och lattjolajbans, och därefter så samlas vi och spelar varandra sspel och äter kakor."

Ja!! Kakor!

"Alla som vill vara med anmäler sig, och sedan drar man lott om vem som ska få samarbeta med vem, och när alla är ihop-parad med någon annan så skall de försöka komma överrens om ett gemensamt rollspelsprojekt, där de båda skall skriva en A4 vardera. Skall den ene skriva regler och den andra göra världen? Oj, vad tokigt det kan bli och massor kommer bli osams."

Ja, igen! Dock inga kakor vilket är ett fett minus.

"En vecka så får moderatorerna vara vanliga användare och så får några vanliga användare prova att vara gud ...öh, "moderatorer", och när veckan är över kan alla konstatera hur mycket bättre det är när riktiga proffs står för ordningen."

Ah, äntligen en chans att få utlopp för alla mina uppdämda agressioner. Makt!

"Alla smalas på stureplan och tar av sig kläderna, och den som kan springa längst utan att bli tagen av polisen vinner."

Jag säger bara: chrull!!

Eksem

Champion
Re: Ett till jippo:

Frågan är om musikvideon i fråga motiverar dödsstraff eller ett instiftandet av ett nobelpris i musikvideoregi. Jag är kluven i frågan.

Dessutom, the resemblance is uncanny!

För övrigt: Jag hatar realvideo.

PS. Låten var rätt bra

/Jonas, ville länka till Bottom Feeders-videon, men tänkte att medforumiterna kanske vill behålla middagen i magen

Ackerfors

Alas, your rapids!
No nippon?

Alla har nakna avatarer i en vecka och den som visar mest/är snyggast får ett pris.

Det har vi ju nästan redan haft i och med luvkultens förehavanden i julas eller om det var julen innan det. :gremsmile:

Alla hittar på ett monster till DoD6 och sedan blir det röstning, och de tio bästa ritar jag en cool bild på och sedan mojsas allt ihop till en enda lyxig PDF.

Väldigt bra idé! Tycker dock att det inte måste vara till DoD6. Jag spelar ju inte det... än... :gremsmile:

Alla skriver varsin novell på högst 10 sidor, och den som vinner får åka ut i rymden.

Också en väldigt bra idé även om jag inte tycker att den borde göras på forumet utan mer som ett "officiellt" jippo på startsidan utan foruminblandning. Dels skulle det nog locka fler och dels skulle inte ens jag vilja läsa den tråden som skulle uppstå. :gremsmile:

Alla som vill vara med anmäler sig, och sedan drar man lott om vem som ska få samarbeta med vem, och när alla är ihop-parad med någon annan så skall de försöka komma överrens om ett gemensamt rollspelsprojekt, där de båda skall skriva en A4 vardera. Skall den ene skriva regler och den andra göra världen? Oj, vad tokigt det kan bli och massor kommer bli osams.

Weee! Tänk vad många knasiga idéer som skulle uppstå. Jag tycker det låter som en lite halvgalen men trots allt genomförbar idé. :gremsmile:

Alla smalas på stureplan och tar av sig kläderna, och den som kan springa längst utan att bli tagen av polisen vinner.

Skulle det vara så att du ställer upp så kan vi nog se tävlingen så gott som spikad... :gremsmile:

---

Jag får väl ta och bidra med lite egna idéer även om de inte är i samma klass som Risings.

Scramble Avatars
Alla byter avatarer med varandra varje dag i en vecka. Förvirringen blir total. :gremsmile:

Generators für alle
Den som kan göra den mest meningslösa generatorn till något rollspel vinner "Generators för Dummies" och en vecka på Grönlidens rehebiliteringshem.

70ths comin' back!
Alla skriver inläggen med varje bokstav i olika färger. [color:\\"red\\"]U[/color][color:\\"green\\"]n[/color][color:\\"blue\\"]g [/color][color:\\"yellow\\"]e[/color][color:\\"#99FF00\\"]f[/color][color:\\"orange\\"]ä[/color][color:\\"#99FFFF\\"]r[/color] [color:\\"#FF00FF\\"]s[/color][color:\\"#009999\\"]å[/color][color:\\"#FF9999\\"]h[/color]ä[color:\\"brown\\"]r[/color][color:\\"purple\\"].[/color]

Spånar fram fler senare ifall det skulle behövas. :gremsmile:

Lord Renisis

Warrior
Ja kan, ja kan, ja kan, ja kan.!!!!!![OT]

Ja vill också vara med o leka :gremtongue:
Så nu ni .Here we go :gremtongue:
Lord Renisis priset
Se här

Det mest oseriösa rollspelet vinner
Den som kan skriva det mest oseriösa och knarkigaste rollspelet vinner en bild på mig i badbyxor :gremgrin:.
Jag lovar jätte sexigt :gremwink:

Äta mest mums mums på en minut
Ja det skulle vi kunna ta på Lincon nästa år.Om det inte är någon åldersgräns förstås.Iallafall så bor man ju i Ljungsbro en ort utanför Linköping där allt från plopp till Kexchokolad kommer från.För dom som inte vet är Mums-Mums grädbollar tillverkade av Cloetta som har sitt huvud kontor i Ljungsbro.Ha ha vi ska få gå dit och käka godis med skolan i år.Den som vinner får för tur till toaletten. för att där spy.

Balett dansning
Ja den som dansar bäst med tyllkjol.Den vinner fan i mig en gummianka.Så börja träna :gremgrin:

Rollspelcitat
Den som har sakt det bästa spelcitatet.Den vinner skrattets vackra gåva.

Maskerad
Den som kan klä ut sig som en imp och springa omkring vid kanterna på E4:an utan att bli tagen av polisen vinner en snuttefilt och en dusch.

Balderk

Swashbuckler
Jag gillade ett av dem..

... Eftersom jag inte konstruerar spel eller spelleder (vilket de flesta jippon verkarhandla om) så är jag aldrig med på dem.

Men jag gillade ett av dem
S/F Novell-utmaning
Fast det där med att åka till rymden kan man nog kanske skita i :gremlaugh:

Men jag gillade verkligen idén och hoppas att det blir av, men gud vet att jag inte orkar fixa något sådant :gremlaugh:

/Jonas, gillar att skriva även om han kanske tar överdrivet lång tid på sig och inte är överdrivet bra :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Novelltävlingsproblem:

Problemet är väl mest att det var rätt få som röstade i Trobergs tävling, och de rollspelen var på endast ett a4. En novelltävling skulle nog mest bli en samling noveller och inte någon tävling.

Jag gillade Monstertävlingen och Brädspelstävlingen bäst, och då särskilt Monstertävlingen eftersom det nog bara är jag som tillverkar brädspel här.

Men det är för sent för en monstertävling. Jag borde ha gjort det direkt efter att Jorges kom ut.

/Riz
skulle gärna se forumets stridpittar fäktas mot varandra, dock.

Balderk

Swashbuckler
Ehh...

Också en väldigt bra idé även om jag inte tycker att den borde göras på forumet utan mer som ett "officiellt" jippo på startsidan utan foruminblandning. Dels skulle det nog locka fler och dels skulle inte ens jag vilja läsa den tråden som skulle uppstå
Det där är eju en perfekt Rollspelarkultur-tråd, eller ska den diskrimineras från det forum den tillhör bara för att den inte handlar om rollspelsmakande? Man kan ju gärna lägga upp bidragen senare på startsidan under noveller, men jag skulle fan i migh vilja ha en tråd också.

/Balderk, skulle vilja läsa tråden som skulle uppstå

kalcidis

Hero
Ultimate Forum Fighting Championship
Alla forumets fäktare träffas och utmanar varandra på duell i en liga-tävlingsform. Fighterna filmas och sedan läggs filmerna ut på nätet.
Hmmm, jag var florettfäktare faktiskt från 11-15 års ålder. Tävlade en hel del och kom bland top 5 i många tävlingar (som bäst 3:a). So chances are I'm going to zorro all these bastards asses.

Johan K

Gammal & dryg
Stafettskrivning ??

Kan man inte ha nån form av stafettskrivning...
Tanken är att man skriver ett X antal ord eller något sådant & sedan så tar någon annan över precis där den andre slutade.. Eftder ett tag så får man gabnska skoj historia..
Jag testade nått liknande när jag gick i 8:an, har jag för mig... Men det jag kommer ihg var iaf att det var skoj & det blev rejält flummit efter ett tag.

Vad tror ni om den idéen ??

Sodivra

Champion
Re: Novelltävlingsproblem:

Feliath och Vitulv slängde iofs upp en tävling där man skulle skriva ett scenario med ett monster ur Jorges.. Fast den tävlingen fick in två bidrag i slutändan.. :gremwink:

Netfeed

Swashbuckler
Re: Stafettskrivning ??

men det är bara kul om man är serieös
vi gjorde det i ettan på gymnasiet och det hela slutade med katter som hade sex i rymden eller någåt i den stilen(till stor del pga mig, man kan ju inte vara bäst jämt(möjligt vis om man bor i jämtland... hmm))

Johan K

Gammal & dryg
Oppsss...

Hemm, såg inte den..Var lite småtrött just då...
Men visst, nått sådant tänkte jag ja..