Personligen tycker jag att det är roligast om det är nya saker som händer. Jag vet inte, jag tänkte på när vi ska ha en ny rollspelsriksdag för ett tag sedan, men det känns inte som att det kommer bli lika kul denna gång. Jag vill ha nya saker.
Så... om jag skulle spåna på jippon vi kunde ha i framtiden:
Naken-vecka
Alla har nakna avatarer i en vecka och den som visar mest/är snyggast får ett pris.
Risings Monsterutmaning
Alla hittar på ett monster till DoD6 och sedan blir det röstning, och de tio bästa ritar jag en cool bild på och sedan mojsas allt ihop till en enda lyxig PDF.
Ultimate Forum Fighting Championship
Alla forumets fäktare träffas och utmanar varandra på duell i en liga-tävlingsform. Fighterna filmas och sedan läggs filmerna ut på nätet.
S/F Novell-utmaning
Alla skriver varsin novell på högst 10 sidor, och den som vinner får åka ut i rymden.
Diktafon Playtime Happines
Alla tar med en bandspelare under ett rollspelsmöte och spelar in äventyret. Godbitarna läggs ut som ljudfiler så att vi kan höra varandra och analysera varandras spelstilar.
Bing-Bong Bodega Brädspelsfestival
Alla gör varsitt brädspel som man kan skriva ut på fem A4-ark (eller färre), och sedan har man lite röstning och lattjolajbans, och därefter så samlas vi och spelar varandra sspel och äter kakor.
Hej Hå samarbetstävling i rollspelskonstruktion
Alla som vill vara med anmäler sig, och sedan drar man lott om vem som ska få samarbeta med vem, och när alla är ihop-parad med någon annan så skall de försöka komma överrens om ett gemensamt rollspelsprojekt, där de båda skall skriva en A4 vardera. Skall den ene skriva regler och den andra göra världen? Oj, vad tokigt det kan bli och massor kommer bli osams.
Blä blä Bruce Allmighty-vecka
En vecka så får moderatorerna vara vanliga användare och så får några vanliga användare prova att vara gud ...öh, "moderatorer", och när veckan är över kan alla konstatera hur mycket bättre det är när riktiga proffs står för ordningen.
WRNU StreakingCompetition
Alla smalas på stureplan och tar av sig kläderna, och den som kan springa längst utan att bli tagen av polisen vinner.
/Rising
skojade mest. Men den därna monsterutmaningen har jag faktiskt tänkt på en gång.