Nekromanti Mer jippon?

Troberg

Sinister eater
Gissningstävling där någon plockar ut typiska inlägg av olika forumspersonligheter, plockar bort signatur och liknande och sedan får man gissa vem som skrivit vad.

Har ingen aning om hur man ska göra för att inte sökfunktionen ska kunna sabba allt, men bortsett från det så är det en kul ide.

Annars så har jag funderat på att rigga en kamera så att medan vi spelar så blir min avatar en aktuell bild av spelgruppen. Misstänker att de andra skulle hata mig då...

kefka

Hero
Har ingen aning om hur man ska göra för att inte sökfunktionen ska kunna sabba allt, men bortsett från det så är det en kul ide.

Du får väl lita på dina medforumisters ärlighet :gremwink:.

Balderk

Swashbuckler
Re: Novelltävlingsproblem:

En novelltävling skulle nog mest bli en samling noveller och inte någon tävling.
Okej, men vad är dt för fel på det då? Man kan ju alltid ha en tävling och se om tillräckligt många röstar. Gör de det inte så har man ändå en massa trevliga noveller att läsa.

/Balderk

Balderk

Swashbuckler
Annars så har jag funderat på att rigga en kamera så att medan vi spelar så blir min avatar en aktuell bild av spelgruppen. Misstänker att de andra skulle hata mig då...
Äh, de behöver ju inte få veta något, göm bara kameran på lämpligt ställe så... :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Äh, de behöver ju inte få veta något, göm bara kameran på lämpligt ställe så...
Sånt gör man inte när det förekommer dragna sablar vid spelbordet...

Mask_UBBT

Hero
Eeep![ant]

"och då särskilt Monstertävlingen eftersom det nog bara är jag som tillverkar brädspel här."

Fel. Själv har jag tre brädspelsidéer och ett färdigt, fast det var med tennsoldater och ett träbräde med ljushållare i kanterna och lödda rutor.

Det är däremot bara du som har de grafiska möjlighterna till att faktiks göra något representabelt.
(Vad jag i princip säger är att när jag hittat hutlöst med pengar till ett Photoshop ska jag sparka din rumpa :gremwink: )

/Mask - skojjar... kanske

Rising

Vila i frid
Re: Eeep![ant]

"Det är däremot bara du som har de grafiska möjlighterna till att faktiks göra något representabelt."

Jag har faktiskt inte gjort något spel med photoshop ännu. Nja, något litet, kanske. Ett par kortspel. Men de flesta gör jag för hand, tuschpenna på kartong, baby. (Men så blir det heller inte ofta särskilt representabelt, men det struntar ens polare ju i när man lirar och har skoj.)

/Rising
håller på med Mask's kort nu, förresten. Beklagar att han försvann innan picknicken och haft lite svårt att få jobba med kortbilden.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Annars så har jag funderat på att rigga en kamera så att medan vi spelar så blir min avatar en aktuell bild av spelgruppen. Misstänker att de andra skulle hata mig då... "

Varför då? Spelar ni nakna eller? Jag trodde bara det var chrull som höll på med sådant. :gremsmile:

Mask_UBBT

Hero
Re: Eeep![ant]

"Men de flesta gör jag för hand, tuschpenna på kartong, baby."

Låter som en utmaning om du frågar mej :gremwink:
Vad säger du?
(ska jag vara ärlig tror jag du äger mej ganska stenhårt, men Vitulvs Dungeon Keeper-tråd fick det att börja klia i fingrarna)

Och "Det är väl bara jag som gör brädspel" duger minsann inte som ursäkt. Visst, du kanske får mindre uppslutning än trobergs dogmautmaning, men å andra sidan så kanske du uppmuntrar folk att faktiskt prova på att göra ett...

"Rising håller på med Mask's kort nu, förresten. Beklagar att han försvann innan picknicken och haft lite svårt att få jobba med kortbilden"

Elungt, du har redan överträffat mina förväntingar bara genom att ställa upp :gremwink: Och som jag sa var det helt ok om du inte hann/ville, etc., fast jag blev lite snopen över att du inte sa något om det bara, måste jag erkänna. Lite förvirrande.

/Mask - svänger och slänger med handsken och hoppas på en brädspelsutmaning :gremwink:

Troberg

Sinister eater
"Sånt gör man inte när det förekommer dragna sablar vid spelbordet... "

Haha! Vågar jag fråga vad fan n kör?
SABLAR! Inte snablar! :gremshocked:

Så går det till när Herr Nils är med och spelar...

Korpen

Hero
Så om spelaren fumlar med ett tärningslag så räknas det som lyckat om spelaren hinner dra sin sabel och klyva tärningen innan SL hinner lyfta tärningen från bordet?

Balderk

Swashbuckler
Herr N*ls

Så går det till när Herr Nils är med och spelar...
Oj oj oj, den där Herr Nils alltså! Ska alltid stila till det. Rätt som det är blir han arg på någon och försöker klyva honom, förmodligen ([evil]förhoppningsvis?[/evil] ) dig, troberg :gremgrin: .

/Balderk, ville inte nämna namn i ämnesraden

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Byta avatar?

Vad då förvirrande? Vad är det som är så förvirrande med det? Vem är förvirrad? Jag? Äh, du? öhhmmm, vänta, vem var jag igentligen? Vem är du? Är det jag som hörs nu?

/Yassilus... ehh, Vulf menar jag

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hmm...

Nu vet jag inte riktigt vad du pratar om här...

"Vem är du? Vem är jag? Levande charader..." *sjunga*

Feuflux

omjonasson.se
Jag hade gärna sett fler återkommande jippon i stil med trobergs dogmautmaning. Minnsevärda händelser som livar upp forumsvardagen helt enkelt. Inte nödvändigtvis med moderatorer eller administratörer som ansvariga. Så kamrater, har ni några bra förslag på återkommande och spektakulära forumfestivaler?

Måste det vara återkommande? Känner lite att det är roligast första gången och sedan är muterade repriser.
[color:\\"red\\"]Rollspelsriksdagen[/color] var helkul men jag orkade inte hänga med (för många inlägg per tidsenhet) och troligtvis kommer det bli samma sak om spektaklet återkommer. Fast inte lika kul eftersom man förväntar sig vissa saker.
[color:\\"red\\"]Trobergs dogmautmaning[/color] var en härlig upplevelse och idén kommer fortsätta vara skitbra även om jag inte kommer bli lika fascinerad nästa gång.
Har vi fler festivaler jag kan klanka ner på? :gremgrin:

Risings brädspelstävling lät rätt skoj, dock så lär väl han och Mask spöa skiten ur oss eftersom de har tjuvövat. :gremsmile:

"Stafettskrivningen" som jag länkade till i mitt svar till Johan K blev väl anklagat för att vara OT och inte höra hemma på forumet (eller kommer jag ihåg fel?) så en sådan grej kanske inte passar. Annars var det rätt skoj.

[color:\\"red\\"]D12-veckan.[/color] Alla skriver ett seriestrip till D12 och skickar till mig. :gremlaugh:

Troberg

Sinister eater
Re: No nippon?

Scramble Avatars
Alla byter avatarer med varandra varje dag i en vecka. Förvirringen blir total.
Bah, jag har fult upp att byta med mig själv...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: No nippon?

Bah, jag har fult upp att byta med mig själv...

Det är inte alla som kan det... Men erkänn, det vore kul... :gremwink:

Lord Renisis

Warrior
Förrvirrande förvirrings manövrar."OT"

Öhh nu blev jagöhh du ööhh nån ööh.Ne kekka lakrits o va glad precis som gubben här------> :gremlaugh:
"Är det jag som hörs nu?" Vadå hör hörs det något.

OT=Omanövrerbara talibaner.Så betydde de väl eller?