Nekromanti Mer Noir

Minimoni

Homelander
Hej! Jag och min spelgrupp skall spela Noir, och vi undrar om det finns fler spel men en setting som gör att man imte måste spela i samma stad hela tiden nog för att Sandukar är häftig, men lite omväxling och möjligheter för rollpersonerna att resa vore inte dumt.

Alla tipps uppskattas!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Beror lite på vad för typ av kampanj och setting du är ute efter.
De städer du bland annat skulle kunna spela i är Sin City, Chicago eller Stockholm.

Om du har sett filem Dark City så skulle du kunna förlägga kampanjen till den miljön.

Ett annat alternativ skulle vara att förlägga kampanjen i Mutant Chroicles värld och spela i mega standen Luna. Personligen så anser jag att det lär vara ganska så lätt att konvertera (befläkelse-) reglerna så att de fungerar för mörka symetrin och konsten.

Annars kan du alltid lägga kampanjen i Mutant:UA, inget jag personligen skulle göra, men möjligheten finns.

Krille

Super Moderator
Vicotnik;n49687 said:
Ett annat alternativ skulle vara att förlägga kampanjen i Mutant Chroicles värld och spela i mega standen Luna. Personligen så anser jag att det lär vara ganska så lätt att konvertera (befläkelse-) reglerna så att de fungerar för mörka symetrin och konsten.
Det där skulle kunna få till och med mig att bli intresserad av Mutant Chronicles!

Det sagt, Noir är egentligen inte särskilt världsbundet. Däremot är det väldigt genre-bundet, så det är förmodligen inga större problem att bara strunta i Sandukar och använda New York 1936 istället.

Mundo

Myrmidon
Krille;n49691 said:
Det där skulle kunna få till och med mig att bli intresserad av Mutant Chronicles!

Det sagt, Noir är egentligen inte särskilt världsbundet. Däremot är det väldigt genre-bundet, så det är förmodligen inga större problem att bara strunta i Sandukar och använda New York 1936 istället.
Leningrad 1937. Perfa!