"Hittade mina böcker i en låda under sängen för några dagar (när man är sjuk så finns det inget annat att göra än att städa) och fann att det faktiskt var en ganska intressant värld även om den behöver justeras något innan den blir helt spelbar. Är det någon som har några idéer eller kanske har gjort något liknande? Jag har mina egna idéer men det vore kul att höra andras..."
Nja, man behöver inte justera spelvärlden så mycket som att flytta fokuset. Gå bort från omslagen, militärrunkeriet och vapenlistorna och spela frilansardeckare. Kostymer, hattar, rockar, regniga gränder, biffiga torpeder, elaka kulter som frammanar nefariter från taket av skyskrapor,
, Bauhausblondiner, mishimakrogar, Imperialädlingar, tona ner Brödraskapet, gör kriget mot Mörka Legionen till något som man läser om i tidningen. Gaslyktor på gatorna, ånglok i tunnelbanan och hårdkokta typer i trappen.
Ergo, jag gillar att lira Noiräventyr och hårdkokta deckare i Chronicles. Inte militärpr0n. Och det har hållit i flera år nu så... det funkar gott. Testa vet jag!
Storuggla, hittar inte sina böcker