Nekromanti Mer om skärmen

Pixie_UBBT

Veteran
Jag kan tycka det kan fungera ballt med en karta. Kanske kombinera det med illustrationer.
Dom kartor som Tomas har ritat för Saga är ju lite åt det hållet, men inte riktigt som du menar. Vet inte vad Tomas tycker, men den typen av kartor som du beskriver är kanske inte riktigt Saga-stuket. Bäst att jag håller tyst nu annars kanske jag säger något dumt och Tomas skickar en näve tärningar på mig... :gremtongue:

Så här ser Sagas "världskarta" ut, den för Albioniter kända världen: http://www.sagagames.com/filer/kartor/Arcaria.jpg

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag menar inte nödvändigtvis kartor som förekommer i spelet, utan istället för att ge aktörerna en känsla för världen. Kartor i spel bör ju vara långt ifrån exakta. Kartan som du visar upp i länken var åt det håll som jag tänkte åt. T.ex. gubben vi Terra Incognita eller sjöodjuret. Mer sådana symboler som belyser lite olika saker.

Eye candy mao. att glo på medan SL beskriver saker man inte lyssnar på :gremwink:

Zire

Swashbuckler
Låga skärmar ska det vara...

Se bara till att pröjsa någon riktigt dyr (och bra) snubbe till att fixa bilden. Personligen tycker jag bilden på utsidan av skärmen är viktigare än både tabellerna på insidan och höjden.

- Zire

Arfert

Facit
sorry, tyvärr får ni tills vidare stå ut med mina alster... vi har inte råd med externa illustratörer, i alla fall ingen som ska ha en massa tusen för en bild.