Siljestam
Veteran
Mer skadeeffekter? Något som jag märkt är att en attack som ger väldigt hög skada och skadeverkan fortfarande kan ha den obetydliga effekten "tillbakaknuffad" samt dödsslag och utmattning (vilket inte är obetydligt). Hur som helst så tycker jag att dödsslag och utmattning är lite tråkigare än skadeeffekter, eftersom de är rätt så abstrakta. Jag funderar på att husregla så att blödningar, sår, smärta och infektioner gör att man dör och/eller förlorar en strid, istället för utmattning och dödsslag.
Har tänkt mig att man kanske får 1 blödningstakt per 5 skadeverkan, så 5-9 ger 1, 10-14 ger 2 och 15+ ger 3.
Svårigheten att överleva kan vara lika med skadeverkan.
Detta gör att en tillräckligt skadande attack gör att man börjar blöda, istället för att det är något slumpat som har en 20% chans att hända oavsett attackens skada.
Har tänkt mig att man kanske får 1 blödningstakt per 5 skadeverkan, så 5-9 ger 1, 10-14 ger 2 och 15+ ger 3.
Svårigheten att överleva kan vara lika med skadeverkan.
Detta gör att en tillräckligt skadande attack gör att man börjar blöda, istället för att det är något slumpat som har en 20% chans att hända oavsett attackens skada.