Hej!
Sitter och tänker på mitt stridssystem till mitt egenskapade rollspel.
Har inte så mycket än men i grunden ser det ut så här.
Man slår 2T6 + färdighet den som har högst träffar.
Nu blir ju detta kanske väldigt dödligt med träffar varje runda, dessutom är det väldigt enkelt och har mkt med tur att göra. Jag vill ha in ett taktiskt element i detta.
Har tänkt på att jag vill kanske ha "stridspoäng" som skadan dras från innan det går över till riktig skada. Och kanske olika val man kan göra som påverkar slaget och annat, ett kanske fyller på dina stridspoäng igen...
Nåja, jag vill bara ha lite lösa tankar och förslag om något sådant dyker upp, vet att det är väldigt lite att bita i men jag sitter lite fast .
Tack!
Sitter och tänker på mitt stridssystem till mitt egenskapade rollspel.
Har inte så mycket än men i grunden ser det ut så här.
Man slår 2T6 + färdighet den som har högst träffar.
Nu blir ju detta kanske väldigt dödligt med träffar varje runda, dessutom är det väldigt enkelt och har mkt med tur att göra. Jag vill ha in ett taktiskt element i detta.
Har tänkt på att jag vill kanske ha "stridspoäng" som skadan dras från innan det går över till riktig skada. Och kanske olika val man kan göra som påverkar slaget och annat, ett kanske fyller på dina stridspoäng igen...
Nåja, jag vill bara ha lite lösa tankar och förslag om något sådant dyker upp, vet att det är väldigt lite att bita i men jag sitter lite fast .
Tack!