Som jag förstod försöker Khyron att "översätta" 40k till rollspel. Då är det väl lämpligt att inte ändra på maktstrukturer allt för mycket? Och jag antar att han inte vill ändra i själva världen, och om han inte vill ändra i världen så är spacemarines genetiskt perfekta människor med dubbel uppsättning viktiga organ, den bästa rustningen imperiet kan skapa, den bästa och längsta träning man kan tänka sig + en väldig massa små coola gadgets att roa sig med. Varför dessa supersoldater inte skulle vara skitbra fattar jag inte.
Men problemet är väl egentligen att spacemarines blir så jävla hypade i all GWs litteratur som nämner dem. Där är en ensam spacemarine nog för att spöa skiten ur vilken jävla Chaos-gud som helst. Men i spelet så är de i.o.f.s. bra, men knappast i nivå med de spacemarines som förekommer i berättelserna. Då föreslog jag att man ska gå på berättelsernas version, eftersom snuskigt bra soldater också har en plats i dramaturgin. Halvbra trupper finns det med, och om kättarna inte är en match för Blood Angels så skickar man dit stormtroopers, shocktroopers eller rough riders istället... Eller nåt, kanske inte rough riders.