Nekromanti Mera forumdrömmar

Basenanji

Postd20modernist
Inspirerad av andra forumiter bidrar jag med min- uppenbarligen tar inte mitt undermedvetna den krångliga genvägen genom surrealistiska knarkdrömmar, utan är pinsamt enkla att amatörpsykologisera över. Well, en dröm är en dröm...

---
Jag är på en rätt lyxig krog här i Hammarby Sjöstad. Mina barns kompisars föräldrar har hyrt krogen för att fira sitt barns födelsedag på. Eftersom mina barn leker med deras barn är jag tvungen att gå dit. Kalaset är onödigt påkostat och jag går omkring på krogen och muttrar över att folk är så rika att de har råd med nått så onödigt som att hyra en lyxkrog till sina barn för ett sketet fyraårskalas. Helt plötsligt kommer det in tio-femton män i helt korrekta historiska uniformer. De verkar ha hyrt in sig på en annan del av krogen. Den förste jag ser är Organ, som har på sig nåt första världskrigsaktigt med pickelhuva och monokel! "Hej!" säger vi båda lite glatt och förvånat. Strax därpå kommer Vulf i (förstås...) naziuniform och Dante i nån annan historisk uniform (typ Napoleonaktigt). Vi hejjar lite stelt, varpå jag är på väg att förklara min närvaro med att mina barn är på kalas bla bla då Dante och Organ säger:

"Ja...du hade förstås gärna fått vara med oss...men man måste ha på sig en äkta uniform så det blir nog svårt...!"
Varpå jag skruvar på mig besvärat och försöker mumla fram att jag gärna hade velat, men att mina barn ska gå hem från kalaset och allt slutar stelt och konstigt.

Hm. Mitt undermedvetna avslöjar sig lätt...

/Basse

Nightowl

Champion
"Ja...du hade förstås gärna fått vara med oss...men man måste ha på sig en äkta uniform så det blir nog svårt...!"
:gremgrin:

Jag kan se ett sådant sällskap framför mig... alla klär ut sig i sin favorituniform, och så går man ut och äter dyrt. Uniformer från hela världshistorien. :gremlaugh:

Erik

Basenanji

Postd20modernist
Och jag...tror att just...Organ, Dante och Vulf...nog skulle tycka att det vore helt OK att gå på en sån fest. Iklädd korrekt uniform. Sanndröm?
/Basse

Foggmock

Myrmidon
Jag är på!

Jag finns i Stockholm till helgen, och jag ska vara utklädd till Sarah Kerrigan (från Starcraft ni vet. Fast ja, pre-op och alltså inte the queen of blades.).

Så vart träffas vi? ^_^

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Självklart! ...

Jag skulle inte banga om jag fick komma som fransk kyrassiär (sans pålle förstås):

Johan K

Gammal & dryg
Jag är med !

Skulle åxå lätt kunna vara med på en sådanhär grej..
Tror det får bli något ifrån Skottland då.. =)

Organ

Out of time, out of mind
Hm. Mitt undermedvetna avslöjar sig lätt...
Vadå, att du inte kan skaka fram en korrekt uniform eller? :gremgrin:

Fast det är lite kusligt att du lyckades pricka in ungefär vilken sorts uniform jag skulle kommit i om jag fått välja. Jag vet inte vem av oss det säger mest om. Hmm...?

Fast egentligen skulle jag kunna komma i vad som helst, bara jag fått använda DEN MEST ULTIMATA HUVUDBONADEN NÅGONSIN!!!

MINA DAMER OCH HERRAR! TILLÅT MIG PRESENTERA: DEN KOMBINERADE TROPIKHJÄLMEN/PICKELHUVAN!!!

/Anders

Vavva

Swordsman
Uniformer åt folket

Om även folk med lite mindre xp vore välkomna så skulle jag glatt äta middag (med korrekt bordsskick) iförd en Bunde Deutche Mädelnuniform av tidigt snitt.

Man behöver inte ha någon högerläggning för att inse att nassarna kunde det där med uniformer. *dregglar stillsamt*

Johan K

Gammal & dryg
Re: Uniformer åt folket

Om även folk med lite mindre xp vore välkomna så skulle jag glatt äta middag
Självklart !!
Ju fler folk, desto trevligare.. Specellit skåningar då.. :gremwink:

Organ

Out of time, out of mind

Man behöver inte ha någon högerläggning för att inse att nassarna kunde det där med uniformer. *dregglar stillsamt*
Sant! Demokrati i all ära men den har i alla fall en menlig inverkan på uniformsmodet. Totalitära regimer överhuvudtaget borgar ALLTID för schyssta stassar. Se bara på det nyss nämda nazitysklands medtävlare. Både Sovjetunionen och det fascistiska Italien var små underverk av uniformell stilfullhet. Det enda undantaget var möjligtvis Francos Spanien. Fast de var nog för mycket provinsiella bondläppsfascister för att uppnå någon form av klass.

Fast märkligt nog så är RIKTIGA nazister, trots de fräsiga uniformerna, påfallande nog skitfula. Det gäller båda könen, men framförallt kvinnorna. Kolla bara vad det mest puddingliknande den rörelsen lyckats frambringa: Eva Braun och Vera Oreddson! Det är ju inte direkt så man går upp i brygga av ren eufori. Detta gäller framförallt efterkrigstidens nazister. Jag tycker bara det faktumet att de gått med i ett nazistparti säger en hel del om vilka hopplösa fall det rör sig om. Att som kvinna gå med i ett parti som är så kvinnofientligt att KDS i jämförelse framstår som rena rama RFSL visar bara vilka desperata åtgärder de är tvugna att ta till för att bli uppskattade. Vissa saker kan inte ens en SS-uniform råda bot på

Kommunister däremot är oftast skitheta. :gremelak:

/Anders

Marukusu

Hero

Demokrati i all ära men den har i alla fall en menlig inverkan på uniformsmodet. Totalitära regimer överhuvudtaget borgar ALLTID för schyssta stassar."

Du, det stämmer fan. Kolla bara på USA:s marinkår:

"Nej, vi har inte rymt från en cirkus, varför tror du det?" VILKA NÖRDAR!!!!!

Nä, tacka vet jag Zjukovs gamla paraduniform:

Aaah, vilken man! Han måste ha haft enorma bröstmuskler för att kunna orka hålla upp all den där bling-blingen...

Khadaffi och Fidel Castro är dock inte så heta på uniformfronten, och definitivt inte Kim Jong Il. Överlag så såg militärerna ballare ut förr i tiden, nu är alla såpass fega att de måste ha fucking camouflage innan de går ut till strid!

Jag är övertygad om att Crom skrattar är människans degenerering under 1900-talet nere i sin underjord.

/Marukusu, funderar på vad han själv skall ha på sig när han skall bli diktator.

Marukusu

Hero

^^

Nordkorea fick just +100 i respekt från mig. Just som trodde att preussiska gåsmarsch-sparkar var utdöda så gör nordkoreanska kvinnor det med svärd och kortkort!!!!

Synd bara att den Store Ledaren inte har en bättre stylist som ger honom en ballare, mer auktoritär look. Jag kan i ärlighetens namn inte säga att jag får någon impuls att falla ner på knä och dyrka Kim Jong Il när jag honom i hans nördbrillor och militärgröna mjukiskläder, direkt. En mustasch skulle nog sitta fint.

/Marukusu, undrar om han blir bannad från DPRK nu.

Organ

Out of time, out of mind

Det finns även en hel del afrikanska diktatorer som fattat hur en man av position ska klä sig.

Kolla bara på Idi Amin.

Eller varför inte Bokassa.

Eller Mengistu. (Hur kan en hatt så fel buren bli så rätt?)

Eller Sani Abacha.

/Anders