Jag har börjat få litet sprutt i Utpost nu när systemet känns hyfsat stabilt. Jag bifogar rollformuläret som jag hittade på det nu. Jag har döpt attributen tillfälligt, så hittar ni på bättre namn, nämn dem gärna i attributtråden. Texten i rutorna behöver uppenbarligen fixas till något. Men förutom detta, är det något som står ut? Okej, konflikten mellan "Rollpersonens namn"-rutan och det där strecket. Mer, då?
Försök gärna gissa er till varför det är i färg och vad alla streck betyder. Vissa saker är ju uppenbara, men kanske inte alla. Den svartvita varianten som är bifogad är helt enkelt en desaturerad version av färgvarianten, för att se hur den ter sig på en svartvit skrivare. Jag tror att jag behöver göra en separat svartvit version som är tydligare.
(Jag hoppas att Han svarar på detta, eftersom han ju är forumets rollformulärskung.)
Försök gärna gissa er till varför det är i färg och vad alla streck betyder. Vissa saker är ju uppenbara, men kanske inte alla. Den svartvita varianten som är bifogad är helt enkelt en desaturerad version av färgvarianten, för att se hur den ter sig på en svartvit skrivare. Jag tror att jag behöver göra en separat svartvit version som är tydligare.
(Jag hoppas att Han svarar på detta, eftersom han ju är forumets rollformulärskung.)
Attachments
-
123.6 KB Views: 6
-
105.4 KB Views: 5