Nekromanti [Mera Utpost] Rollformulär

Genesis

Ni dés ni maître
Jag har börjat få litet sprutt i Utpost nu när systemet känns hyfsat stabilt. Jag bifogar rollformuläret som jag hittade på det nu. Jag har döpt attributen tillfälligt, så hittar ni på bättre namn, nämn dem gärna i attributtråden. Texten i rutorna behöver uppenbarligen fixas till något. Men förutom detta, är det något som står ut? Okej, konflikten mellan "Rollpersonens namn"-rutan och det där strecket. Mer, då?

Försök gärna gissa er till varför det är i färg och vad alla streck betyder. Vissa saker är ju uppenbara, men kanske inte alla. Den svartvita varianten som är bifogad är helt enkelt en desaturerad version av färgvarianten, för att se hur den ter sig på en svartvit skrivare. Jag tror att jag behöver göra en separat svartvit version som är tydligare.

(Jag hoppas att Han svarar på detta, eftersom han ju är forumets rollformulärskung.)

Attachments

Genesis

Ni dés ni maître
Fan, jag ser ett till problem: hållhakarna ansluter bara till strecket som kommer från styrka. Antingen borde alla tre ansluta sig, eller så borde hållhake-strecket gå separat in i inforutan.

Och info om vad hållhakarna ger för bonus borde också tryckas in någonstans. Skiiiit!

Och formuleringarna om vad attributen betyder suger. Nu måste jag sluta titta.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ha!

Jag håller som bäst på att dela in alla rollspel jag ser i Regler, Värld och Form.

På ditt formulär så passar ... em.. nä, det gjorde det ju inte.

Men jag tror att det skulle vara bättre om instruktionerna hade samma färg som de block de hörde ihop med. Så ett blått flöde från Vilket attribut, genom attributen, styrka, och till Målvärden. Jag är inte säker på hur Hållhakar passar in. Regler.

Sedan ett Svart flöde likt det som finns nu. Värld.

Och slutligen ett gult flöde med namn och avtalet. Form.

Rickard

Urverk speldesign
Jag skulle tippa på att det gula är sådant om styr hur man spelar, det gråa är sådant som säger vem rollpersonen är och det blåa är sådant som anger rollpersones chans att påverka situationer.

/Han som förklarade på ett övergripande sätt