Re: Mera western - dålig stil
Hej
Några kommentarer om Codex dåliga stil gentemot Rävspel(läs Western):
"Rävspel betalar för sitt material,"
Till att börja med så trodde jag att skribenter fick betalt för att skriva i Codex, men ack vad man kan ha fel...
"men det är viktigt att påpeka att ni faktiskt inte betalar i stort sett mer än själva trycket."
Jag tycker inte att de ska behöva betala överhuvudtaget, allra helst när materialet styckas sönder, man brukar inte behöva betala om någon gör ett dåligt jobb, vilket Codex redaktion i det här fallet gjort.
"Varför? Jo därför att western är ett så pass bra spel, Anders & Tove är så pass duktiga att skriva, och för att Codex vill öppna sina sidor för mer än bara neogames spel."
Ja, Western är ett mycket bra spel och Anders & Tove är mycket bra skribenter, men är det verkligen rimligt att bra skribenter ska straffas och få betala för att få sina alster publicerade det borde vara tvärtom. Helt rätt av Codex att öppna sina sidor för andra svenska spel vid sidan av Neogames alster, mer av den varan tack, det tjänar alla på.
Jag kan förstå att de får betala för rena annonser men absolut inte för det rollspels material som gör att alla Western spelar köper tidningen, och därmed ökar Codex upplaga, och även kanske får upp ögonen för Neogames olika spel (som säkert många redan spelar vid sidan av Western).
Kort sagt mer Western material från Anders & Tove (eller andra duktiga western skribenter, låt Anders & Tove säga sitt om de alster som publiceras och kanske något om layouten också) i Codex och ge dem betalt för allt arbete de lägger ned på ett helt underbart rollspel.
mvh Jonny Utah