Nekromanti Mesig missla

Mystik

Veteran
Jag har en missla som är "lite ömtålig" om man kan säga att 4 i chockvärde, 2 utmattnings kolumner och kropps byggnad klen är ömtåligt. Men hon har 17 i PER och fördelen vacker kropp/images/icons/yikes.gif. Klara absolut ingen strid.
Hur som helst så tycker min SL att misslan är för mesig (höll på att dö när jag föll av en häst) vill inte att jag ska spela mera med den.
Jag tycker att det skulle va skoj att se hur det går för min missla.
Har ni råd,tips,tricks eller liknande så svara gärna. Tack på förhand.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Hur lite VIL har du för att ha 4 i chockvärde ???
Du måste vara den mest viljelösa missleflickan väster om rhungsjön. Vad har Misslan för kvalitéer ? Spela på det, vi har 2 misslor i vår spelgrupp varav den ena är lärd och gammal bibliotikarie(men har nu gått över till att sälja billigt skit och sälja dyrt (läs lurendrejare)) och den andra är bryggare av öl.

Båda två fungerar jättebra, framförallt tillsammans. Som sagt, för att rättfärdiga en karaktär så måste du påpeka dessa oerhörda fördelar (vilka det nu är). Dessutom så kanske inte misslor passar med dom äventyren som din SL har förberett. Trist, då är det svårt. Snacka med SL din och försök få honom att anpassa sitt äventyr så att det finns plats för en missla.

Misslor är bra

Svalander

Warrior
Förändring

Kolla om du kan göra en twist i karaktären med hjälp av spelledaren. Om du verkligen vill ha kvar misslan kanske ni kan orkestrera en förändring som i spelet känns realistisk. Nu vet jag att många spelledare vägrar "fuska", men jag kan tycka (som spelledit sedan '86) det kan vara berättigat om man har en seriös anledning.

Freelancer

Warrior
Misslor är faktiskt roliga att spela. Jag gjorde en riktigt bra missla som var spejare. Han klarade sig riktigt bra. Hade ett kortsvärd att försvara mig med. Sen hade jag SYN 18 och HÖR 19. Så en riktigt bra spejare var jag. Men jag använde nog aldrig svärdet tror. Så det gäller att hålla sig borta från otäckheter som strid /images/icons/laugh.gif. Kommer dock inte ihåg vad jag hade för stats...

Sabelkatten

Swordsman
Hur tusan lyckades du...

...få så låga värden?

Antingen var spelledaren jättehård när ni slog fram era RP, eller så var du väldans enveten icke-fuskare. Att snitta på 5 eller lägre när man slår egenskaperna är extremt ovanligt!

Om spelledaren nu tycker att din karaktär tål för lite borde det väl inte vara någon stor sak att öka TÅL och VIL på din karaktär några poäng så att du får ett shockvärde på 6-7 och, säg, 4 utmattningskolumner.

Om ni vill ha lite roligt så kan ni ju säga att de dina låga värden berodde på en sjukdom som kan botas och köra ett litet äventyr för att skaffa botemedlet.

/Henrik

Utopi

Warrior
Re: Förändring

Misslor är inte att underskattas. Jag har själv spelat mer misslor än någon annan ras, och det är för att jag tycker om dom. Do like this:

1. Be snällt en conny rabarber att följa med dig ut i världen.
2. Uppenbarligen är din missla gjord för stadskampanjer, eller liknande. Utnyttja din personlighet!
3. Utnyttja din personlighet 1 gång till!
4. Lär dig magi! Kräver inte direkt ngn stekkropp, men lite vilja iofs /images/icons/laugh.gif

lycka till

/peter

Duddmannen

Hero
Mumsig missla!

Låg VIL, Vacker Kropp och 17 i PER. Det låter som en perfekt liten tösabit för de stora barbarerna att ha med sig ut i fält, om det skulle bli långa pauser mellan striderna!

En varm, mjuk och viljelös liten sak för regniga dagar och ensamma nätter.

Hur kan någon INTE vilja ha med sig den misslan?!

Zalpurgius

Veteran
Humm vilken krigare =) du kan ju alltid bli dansös elelr nått. Det är klart att du ska spela med den. Jag själv har en trubadur som slänger sig bakom alla skydd som finns. det är helt underbart att vara den mest udda alven som finns.

Kameli

Warrior
Humm vilken krigare =) du kan ju alltid bli dansös elelr nått. Det är klart att du ska spela med den. Jag själv har en trubadur som slänger sig bakom alla skydd som finns. det är helt underbart att vara den mest udda alven som finns.

*RYSA* Påminner mig om en gång då spelgruppen smugit sig in i den onde baronens slott för att lönnmörda dennes rådgivare.
Alla smög försiktigt genom stenkorridorerna i beckmörkret och var på helspänn, utom den sissta lilla misslan som gladeligen tog fram sin luta och började spela högt och tydligt. Senare fick den misslan spendera seglatsen till Mûhad hängandes från rånocken...

David

Helmgast
Hej kolikock!

Ja visst är dom roliga, dom små liven. Ser inte så allvarligt på skaer och ting. Men var misslan medveten om att de hade tänkt att lönnmörda?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Men de gör det med RESPEKT. (NT)

Eller så är det bara att inse att kraggerna sammanstrålar två, eller var det fyra?, gånger per år och antagligen inte kn****r medan polarna slåss för brinnande livet. Men vem vet...

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Enkelt

En som inte vill ha könskjukdomar eller liknande bekymmer...

Sen när är Misslor per definition bärare av dylika?

Ghorgareth

Warrior
Re: Enkelt

Om alla vill ha en sådan missla, och i det troligen inte finns fler än en sådan, så är det väl ganska troligt att den går laget runt. Och om så är fallet så kan man inte garantera vad som händer.