Nekromanti Mest sexdetaljer i ett spel?

Weatherman

Hero
Ögnade igenom kapitlet om rollpersonsskapande (bara det var på 138 sidor så jag undrar hur många sidor HELA spelet innehåller). Onödigare rollspel får man nog leta efter. Jag tror att om jag jag verkligen vill ha information om hur stora min rollpersons vårtgårdar är kan jag höfta till med något själv...

från sidan:
"Welcome to a fantasy medieval role-playing game that focuses on realism and detail whenever possible without sacrificing fun."
Mjojo, finns säkert nån jeppe som gillar att rulla T1000000 för att se om man föder tvillningar och slå på tabell för sexuell läggning där hög styrka minskar chansen att bli gay... För allas trevnad kanske det är bäst att utelämna de äckligaste tabellerna.

Bara namnet är ju direkt avtändande: F.A.T.A.L. -- Fantasy Adventure To Adult Lechery.

tror nog inte att F.A.T.A.L är ett spel för mig...
/weatherman

Mmm....

....Hmm....jag har ett känsligt psyke. Så jag läste lite och bestämde sedan att jag inte skulle läsa något mer. Gillar inte alls kombinationen av våld och sex. Skulle hellre spela kult, där sådant förekommer men på ett mer motiverat sätt i så fall.

Quan'talis

Swashbuckler
Det är inte bara sexdetaljerna (som iofs är illa nog)... jag citerar från reglerna:

"To determine your character's abilities, begin by calculating each of the twenty sub-abilities. For each sub-ability, roll 4d100, divide the sum by 2, and subtract 1 from the result."

Så för att ens få börja skapa en RP måste man slå tärning 160 gånger. Tack, men nej tack.

/JPS

Weatherman

Hero
Re: Mmm....

"Skulle hellre spela kult, där sådant förekommer men på ett mer motiverat sätt i så fall."

Mjo, där finns ju en ondska som utför hemska saker men reglerna i F.A.T.A.L. uppmuntrar (även om kreatörerna påstår motsatsen så tycker jag att det känns så) rollpersonerna att begå vidriga dåd. Det känns verkligen överflödigt med sådana regler (särskilt som den befintliga världsbeskrivningen är på 14 sidor).

Lyssna på themesongen som finns på sidan (http://members.tripod.com/Contingent_88/fatal.theme.sample.mp3). Filnamnet Fatal theme är verkligen passande :)

/Mats -- som kan tänka sig vilket ramaskri detta spel skulle uppbringa här i Sverige om Piff och Puff skulle lägga sina vantar på det

DanielSchenström

Swashbuckler
Jag som tyckte det jag läste på siten var illa nog. Så det är inte bara rekord i osmakligheter utan troligtvis i tärningsrullande också.

Jag har inte läst spelet, av principskäl köper jag bara färdiga produkter (hatar att läsa pdfer och långa word-sokument), och blir det där publicerat tänker jag i alla fall skaffa ett exemplar eftersom det är en milstolpe. Så till vida ingen har något mer detaljerat och otrevligt att "rekommendera".

Duddmannen

Hero
Varför 18-årsgräns??!

När det är pinsamt uppenbart att skaparna knappast är mer än femton bast själva. Nej det här spelet är inte någon höjdare. Jag menar, ok då om man vill veta penislängd eller sliddjup på sin rollperson. Men eftersom spelet, trots alla målbrotts-ljudande one-liners i presentationen inte är centrerat runt sex utan som vilken roll-master klon som helst siktar på allmän fantasy, då är det inte spännande. Intet nytt under solen. Beskrivningarna är inte upphetsande (lika bra det kanske) och spelet ser mest ut som ett ihopplock från bland annat rolemaster, khelataar, lite basic-roleplaying, Bonniers Stora Läkarbok och en STOR portion stulet material från Great Netbook of Sex till AD&D. För ingen trodde väl EGENTLIGEN att dessa herrar var först i världen med att ha detaljerade regler för sex i rollspel?

/Duddmannen

Man Mountainman

Storsvagåret
Den smarte spelaren har två tärningar i olika färger och slår dem samtidigt. på så vis behöver han bara slå tärning... 80 ggr.

*ehm*

Tja, det verkar helt klart vara ett spel där snuskigheterna fått stå tillbaka för snuskigt komplicerade regler. En tabell för höftbredden baserad på rollpersonens utseende är i min mening overkill. Å andra sidan är det inte nämnvärt realistiskt (det lilla jag läst). Att basera huvudgrundegenskapen på de ingående grundegenskapernas genomsnitt istället för att, tvärtom, derivera undergrundegenskapernas värden från huvudgruppen, gör som att hela poängen med huvudgrupper går förlorad.

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re: Varför 18-årsgräns??!

håller med, jag tycker mest det verkar vara ett töntigt spel... har visserligen bara bläddrat igenom det lite snabbt men när man hittar besvärjelser som heter Force Fart (vilken tvingar fram okontrollerade väderspänningar hos offret...) så förstår man att författarna inte är så gamla

Krille

Super Moderator
Rött på svart

(med röst drypande av ironi) Åfyfaaaaaan vilken cool sajt! Speciellt den röda texten på svart bakgrund är ju så jääävla rätt! Å alla coola eldeffekter som de har på sina länkbilder, det måste vara den absolut häftigaste sajt jag någonsin sett!

(med bra mycket mer normal röst) Jag har ingen aning om vad spelet handlar om, men jag tänker inte ens läsa det på grund av webbplatsen. Det där är precis rätt formgivning om man vill hålla mig borta från ett rollspel.

Quan'talis

Swashbuckler

Jag skummade genom den första PDF-en (vill man ha hela spelet måste man ladda ner 4-5 stycken. Och om man vill spela som präst måste man ladda ner en regelbok till.) och kan tala om att sexreglerna inte var särskilt... omfattande. Den enda direkta osmakligheten var regeln för att räkna ut "Vaginal Circumference" och regeln för vad som händer om någonting för stort... nej, vid närmare eftertanke ska jag nog inte skriva det. Eller tänka på det. Undrar om jag kan stämma dem för vållande av själsligt lidande?

Annars var det bara ett vansinnigt invecklat och fullständigt ooriginellt rollspel utan några förlåtande drag alls.

/JPS - Ber om ursäkt om jag upprärt ditt känsliga psyke.

Rosen

Myrmidon

spelet ser mest ut som ett ihopplock från bland annat rolemaster, khelataar, lite basic-roleplaying, Bonniers Stora Läkarbok och en STOR portion stulet material från Great Netbook of Sex till AD&D.

Khelataar? Hm, fan, nu måste jag visst ladda ner det...
Jag tankade iaf hem deras mp3 med "The F.A.T.A.L. Theme" häromdan. Klart charmig; så kass death metal har jag nog inte hört sen början av 90-talet. (-:

--
Åke

Eksem

Champion
Bläddra (OT)

Man kan bläddra med scroll-listen och piltangenterna. Det kallas väl också för att bläddra?

DanielSchenström

Swashbuckler

Nej, inte att de var först, det finns ju åtminstone ett annat spel med publicerade regler för sex mellan raserna, till skillnad mot netbooks och annat inofficiellt material. Men det är första gången jag sett nån gå till den här överdriften. Och nej jag har inte läst AD&D-netbooksen, jag köper bara publicerat material.

Quan'talis

Swashbuckler

Jag vågade inte ladda ner the theme song. Men det förvånar mig inte att det var kass death metal. På något sätt passar det spelet (disclaimer: att den var kass alltså. Inte att den var death metal. Så där, nu behöver inte eventuella d. m.-diggare känna sig utpekade)

Man undrar ju hur deras brainstormingmöte såg ut...

Tillverkare 1: "Okej, vi kallar spelledaren Maim Master, och så sätter vi med en tabell för att räkna ut storleken på rollpersonernas bröstvårtor, men det saknas ännu något..."

Tillverkare 2: "Jag vet! En THEME SONG!!!"

/JPS - Jag vill inte fortsätta mitt försök att sätta mig in i deras tankeprocess. Det kan vara smittsamt.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Den enda direkta osmakligheten var regeln för att räkna ut "Vaginal Circumference" och regeln för vad som händer om någonting för stort... nej, vid närmare eftertanke ska jag nog inte skriva det. Eller tänka på det. Undrar om jag kan stämma dem för vållande av själsligt lidande?

<hr></blockquote>

Hög STY = mindre sannolikhet att bli bög tycker jag låter relativt osmakligt.

T100000 för att se om man föder tvillingar och regler om vårtgårdar låter rätt kul.

"Vaginal Circumference" låter <font size=+2 face="Brush Script BT">inte</font face=brush> kul, det håller jag med om.

Martin, som inte ens brytt sig om att titta