<div>Bara för att man pratar specifika teknologier och faktiska lösningar betyder inte det att man inte tänker på innehållet. </div> <div>Krille said:För det andra ett upplägg eller disposition av själva innehållet (content is king, ni vet), så att det är optimerat för en pekplatta. Den här biten är lite bortglömd i diskussionen, som hittills mest handlat om teknik. Men även innehållet måste optimeras, inte bara formatet eller applikationen.
</div> <div>Utzoomning till ett överblicksläge kanske kan vara effektfullt, men i praktiken brukar det funka dåligt för navigation. Det funkar mest för att få en generell överblick av vad som finns. </div> <div>
</div> <div>Då är ett effektivare navigationssätt det som många ipad-appar använder sig av, med en sidebar som listar kategorier/sidor/rubriker. Gillar hur twitter-appen funkar, som fördelar utrymmet dynamiskt efter vad som är intressant just nu. </div> <div>
</div> <div>Sen kan jag tänka mig att tagga upp texterna med relaterad information. Stridsreglerna är kopplade till stridsfärdigheter, vapen mm. Med en tvåvägskoppling. Dock utan att informationen visas i normalfallet, men som kommer upp när man vill navigera - som snabblänkar. Viss information bör kunna visas direkt utan att man hoppa till rätt "sida" i regelboken. Dvs, i vapenlistan kan man vika ut beskrivningen av färdigheten som behövs för att använda vapnet. </div>