Nekromanti Metabarons

Porta_UBBT

Veteran
Är det ngn som har spelat detta rollspel? Ni som har gjort det är mer än välkommen att komma med kommentarer och synpunkter.

RedRover

Veteran
Tyvärr har jag inte haft möjligheten att köra spelet med min spelgrupp än. Förövrigt så det ju det snyggaste spel jag nånsin har läst. Tänk om man kunde få se motsvarande i de svenska produkterna.

Storuggla

Champion
Regelsystemet är det gamla hederlig d6 från West End Games, det som var det gamla Star Wars. Enkla och smidiga regler, lätta att lära och enklare att glömma bort.
Världen är lite luddigt beskriven (Technopope?), man bör nog läsa serien för att ha full glädje av settingen. Men ja, gillar ni SF och serien är spelet ett måste, annars finns det bättre SF-lir på marknaden.

Storuggla, hoar

Porta_UBBT

Veteran
Jag gillar d6 systemet och har läst mkt lite av serien. Men det verkar vara rätt fräckt så jag har beställt det nu.

RedRover

Veteran
Re: Metabarons??

Nej!

FS är något helt annat än Metabarons.

Metabarons är High Tech Sci-Fi å det grövsta.

FS är Sci-Fi uppblandat med medeltidskänsla.

Är man nyfiken på Metabarons föreslår jag att man läser serien först och anser man att den världen kan fungera som spelvärld så köp spelet. Något trist med Metabarons är att det inte presenteras några andra intelligenta varelser/raser.

[HSM]

Warrior
Läste ett avsnitt av Metabarons i någon gammal Heavy Metal för ett antal år sedan. Riktigt bra vill jag minnas. Har de fått samma illustratör (antagligen inte sannolikt) till spelet så lär det vara en fröjd för ögat.

Hans