Nekromanti Micheal Jackson är död

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
MJ har aldrig varit någon artist som intresserat mig. Fel sorts musik. Men jag minns att Thriller-videon var häftig när den kom. Jag gillade dess nytänkande.

Sodivra

Champion
En sak jag vill nämna bara.

krank said:
Människan Jacko har jag ingen åsikt om. Inte träffat karln. En kamrat beskrev honom som att han antagligen var en mycket ensam karl som hemskt gärna skulle vilja vara en liten pojke, och det låter rimligt.
Om man bara tittar efter dem så finns det professionella diagnoser som gjorts både av det här du säger, och hans sjukdom vitligo, så det gör mig lite pissed off att det faktiskt finns folk som menar att han var en pedofil som opererade sin hud. Okej, så min källa är Wikipedia, men ändå.

Jag har inte lyssnat så mycket på Jackson, men... Jävlar, det finns flera sjukt bra låtar. Jag får slå ett slag för Scream jag också, eftersom den är så personlig. Men Black and White är också sjukt svängig.

Otroligt skicklig kille, sång och dans. Men det säger väl sig själv då han har utnämnts till världens främsta musiker iallafall en gång.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag vill egentligen lyfta fram alla de "kompletta" musikvideorna. Gör en YouTube-sökning på "Michael Jackson full version" så hittar ni dem nog. Black or White, The Way You Make Me Feel, Smooth Criminal, Bad, Remeber the Time, Thriller ... alla är ungefär tio minuter långa egentligen. Och de är väldigt intressanta när man ser dem i sin helhet, även om de har sina WTF-ögonblick.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arvidos said:
det gör mig lite pissed off att det faktiskt finns folk som menar att han var en pedofil som opererade sin hud.
Jag finner det lättare och roligare att fria än att fälla, faktiskt. Sedan får man ju ändå konstatera att domstolen friade karln, och någonstans måste det ju gå att bli frikänd från brott. Men folk är hemskt förtjusta i sina fördomar, och håller gärna fast vid dem så länge som fysiskt möjligt.

Rising

Vila i frid
Sedan får man ju ändå konstatera att domstolen friade karln
Som jag förstår det så har varje rättsprocess blivit "settled out of court" vilket inte riktigt är detsamma som att han skulle ha friats. I mångas ögon är det snarare ett tecken på skuld. Det illustrerar väl problematiken med den sortens rättssystem i den här typen av högprestigerättegångar: Föräldrarnas rykte befläckas ju inte i nämnvärt lika hög grad för att de "hellre tar enkla pengar än ser till att rättvisa kan skipas" än vad Michael Jackson haft att förlora. De båda parterna hade med andra ord ett väldigt assymetriskt förhållande i fråga om hur mycket av deras anseende som "låg i potten", och det ger leverage åt föräldrarna som de lätt kunnat använda för att klämma åt Michael. De får enkla pengar till en låg kostnad i anseende, och han får stå ut med illvilliga rykten som säger "aha, han betalade. Jag visste väl att han var skyldig!"

Genesis

Ni dés ni maître
Enligt Wikipedia:
Wikipedia said:
On January 1, 1994, Jackson settled with the Chandler family and their legal team out of court, in a civil lawsuit for $22 million. After the settlement Jordan Chandler refused to continue with police regarding criminal proceedings. Jackson was never charged, and the state closed its criminal investigation, citing lack of evidence.

saturnine

Veteran
Att Michael Jackson är död är ingenting som skakat mig nämnvärt. Det är visserligen sorgligt, men ingenting som håller mig vaken om natten. Jag tycker Per Sinding Larsen sammanfattar betydelsen av hans karriär ganska bra, och jag tror inte att folk förstår hur mycket som MJ förändrade, inte bara när det gäller den kommersiella musiken. Ofta glömmer man dock Quincy Jones, producenten, som också han är ett av de största musikaliska genierna i modern tid.

Jag förundras fortfarande över hur outtröttligt folks begär efter MJ är. Billie Jean, Thriller och Beat It går fortfarande hem på dansgolvet, som om det vore 30 år sedan.

Första inlägget, he-he.