JohanL
Champion
The Adventures of Young Aragorn känns som ett givet upplägg för en tv-serie.Dit och tillbaka igen. Aragorns resa till Harad långt i söder. Där "the stars are strange"
The Adventures of Young Aragorn känns som ett givet upplägg för en tv-serie.Dit och tillbaka igen. Aragorns resa till Harad långt i söder. Där "the stars are strange"
alternativt, en riktigt gladlynt filmatisering av Bilbo med låg budget och stort hjärta. Jag tänker Michel Gondry, och dekor av pappkartonger. Och massor av sjungande spindlar!Jag vill att varenda liten fotsoldat ska se ut som Sauron i början av första filmen! Fast kanske med guld och vingar och skit. Och Balrogs + ultra-drakar + varulvar + flygande båtar borde vara med i varje avsnitt! Varje scen!
Det är ju allmänt känt att de söp, spelade bort alla sina pengar och inte hade råd med biljetten hem.Jag skulle vilja se vad Alatar o Pallando (de blå trollkarlarna) gjorde i öst.
Vem skulle inte vilja se det!?Det är ju allmänt känt att de söp, spelade bort alla sina pengar och inte hade råd med biljetten hem.
En säsong per bok, så sex säsonger. Känns lagom - då kan man få med det mesta.En fullskalig TV tolkning av hela trilogin, med flera av musiknumren, i samma still som SVT:s Sagan om Ringen tolkning
Alatar, en gladlynt men försiktig trollkarl, reser till södern med sin bästa vän Pallando, den excentriske Tom Bombadill och hans fru Hjortrongull. De tar in på ett värdshus i Umbar, och firar att de kommit fram genom att smyga upp på värdshustaket och dricka shots. Nästa morgon vaknar de utan minne av natten som förflutit; rummet är en katastrof, Tom är försvunnen, en varg är inlåst på toaletten och det ligger en bebis i garderoben. När de ber om sina riddjur i stallet hämtar stallpojken en olifant...Vem skulle inte vilja se det!?
Nu vet jag inte om du med ”män” menar människor, men det tycker jag skulle bli lite enahanda. Det vore kul med åtminstone en dvärg och en alv, så kan man ha med lite om deras motsättningar. Och hobbitar bådar ju för mycket spänning då de inte är så bra på att slåss. Kanske hela fyra stycken av sällskapet ska vara det? Sen vore det coolt med nån som kan magi, kanske någon lite mer övermänsklig karaktär som kan vara lite av en guide och vägvisare till de andra?Nio mustiga män drar ut i krig mot en brinnande vagina för att förstöra Ringen som förvandlar män vill slavar under dess makt.
Så länge ingen av hjältarna identifierar sig som kvinna så är det fine!Oh,
Nu vet jag inte om du med ”män” menar människor, men det tycker jag skulle bli lite enahanda. Det vore kul med åtminstone en dvärg och en alv, så kan man ha med lite om deras motsättningar. Och hobbitar bådar ju för mycket spänning då de inte är så bra på att slåss. Kanske hela fyra stycken av sällskapet ska vara det? Sen vore det coolt med nån som kan magi, kanske någon lite mer övermänsklig karaktär som kan vara lite av en guide och vägvisare till de andra?
Det där ger mig en idé....Så länge ingen av hjältarna identifierar sig som kvinna så är det fine!
Skämt åsido så ja, jag hade diggat det. Filmerna gjorde ju något litet försök att hyfsa till Tolkiens mustiga-män-korvfest men gick inte särskilt långt med det. Jag hade gärna sett en modernare tolkning med mer diversitet bland rollerna och folken.Det där ger mig en idé....
Kanskeinte en bra idé, men när har det någonsin stoppat någon?
Lady of the Rings
Ringtrilogin, fast med ombytt kön på de flesta viktiga personer. Så Ringens Brödraskap bli Ringens Systerskap då alla i det är av kvinnligt kön; Eomer och Eowyn byter plats och roller; etc