Mogger
Hipsteranka
Jag har alltid varit ganska förjust i Sagan om Ringen, men har aldrig spelat i Midgård. Jag hade så klart SoR + en massa moduler som Äventyrspel gav ut (MERP överästtningar alltså), men det kändes som att äventyren och spelet var som vilket spel som helst. Jag fick helt enkelt inga Tolkien-vibbar av det. Nu finns det en massa andra spel som jag tror gör det här bättre (The One Ring, Burning Wheel m.fl) när det gäller att fånga Midgård i speltermer och regler, men jag är fortfarande inte helt med på vad rollpersonerna ska göra.
Jag förstår att det finns massor av monster, ruiner och onda typer att bekämpa, men hur går man tillväga för att det ska kännas som Midgård och inte Ereb Altor eller Forgotten Realms?
Några som har spelat The One Ring? Vad gjorde ni? Några som körde maffiga MERP-kampanjer när det begav sig? Blev det Tolkienskt av det, och isf, hur blev det det?
Jag förstår att det finns massor av monster, ruiner och onda typer att bekämpa, men hur går man tillväga för att det ska kännas som Midgård och inte Ereb Altor eller Forgotten Realms?
Några som har spelat The One Ring? Vad gjorde ni? Några som körde maffiga MERP-kampanjer när det begav sig? Blev det Tolkienskt av det, och isf, hur blev det det?