Nekromanti Migrerings status.

Max Raven

T12-kultist
Inget trådar, ingen dynamisk visning och inga kommentarer på foruminlägg. Vi bör lära oss från Facebooks och kommentartrådars misstag. :)

Nytt längst ner, kanske en snabblänk till senaste/olästa inlägg någonstans i GUI, inget "vänta medan vi laddar allt efterhand"

MattiasLejbrink

Swordsman
Bra genomgång! Känner dock att ni behöver öva lite på er Corporate Bullshit för att sälja in. Av en händelse råkar jag vara expert på Corporate Bullshit, så tillåt mig förädla ert värdebudskap (<= see what I did there):

"Projekt VB4 löper på i rasande takt och alla företagets resurser fokuserar nu på denna uppgift. Plattformen är i en långt framskriden testfas och hittills har vi fått fantastisk respons! Med en strömlinjeformad och kundfokuserad mötesplats ökar vi output i hela värdekedjan och stärker vår profil på marknaden. En distribuerad molntjänst för kundnytta garanterar maximal tjänstenytta och profilerar oss ytterligare i segmentet. Det är mitt löfte till er."

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
MattiasLejbrink;n91076 said:
"Projekt VB4 löper på i rasande takt och alla företagets resurser fokuserar nu på denna uppgift. Plattformen är i en långt framskriden testfas och hittills har vi fått fantastisk respons! Med en strömlinjeformad och kundfokuserad mötesplats ökar vi output i hela värdekedjan och stärker vår profil på marknaden. En distribuerad molntjänst för kundnytta garanterar maximal tjänstenytta och profilerar oss ytterligare i segmentet. Det är mitt löfte till er."
Det där hade fått mig att bränna aktierna och fly mot ytterdörren.

Troberg

Sinister eater
azzmazzter300;n91015 said:
Är trådat redditvarianten? För i så fall är jag emot.
-Jag håller med, jag tycker det är jobbigt att läsa text såhär​
-Vad menar ni? Det går ju jättebra.​
Man måste inte göra det så, det finns flera varianter, tex:

* Lista som man klickar för att se inlägget. Med dynamisk HTML och sånt så kan man förladda inläggen, så att det inte tar tid att byta.
* Variant på ovanstående, där man i listan visar de första raderna i inlägget, så att man ser om det är lönt att läsa.
* En lista som ser platt ut, men där varje inlägg har en referens till sitt parentinlägg. Typ "Svar till X".

Reddit har gjort det attans fult, det går att göra det så mycket snyggare, och samtidigt behålla fördelarna gentemot gammaldags visning.

Krille

Super Moderator
Moderering:

Den här tråden handlar om migreringsstatus. Den här tråden handlar INTE om trådat vs platt!!!

Ta gärna kriget om trådat vs platt i off-topic-forumet. De som fortsätter piska den döda hästen i trådar om migreringsstatus kommer att få en godtycklig och partisk banning i present.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Snow;n91052 said:
Och just det. Att jag är en Glorius Bacon of light efter 317 inlägg känns snett. Det bör vara lätt att få en eller två pinnar och svårt att få de sista. För mig var det tvärtom. Första pinnen tog lång tid att få, sen small det till bara. Om jag förstått rätt är det för att röster från en användare som själv är Bacon of light räknas högre. Det känns logiskt på ett teoretiskt plan men funkar dåligt i praktiken. Efterhand som vi får fler höga användare accelererar hela systemet.
"Bacon of Light"? Bah, jag vill vara en Noodle of Darkness.

CapnZapp

Myrmidon
Troberg;n90998 said:
För att inte snacka om det fruktansvärt vanliga användningsfallet att man vill komma till slutet, för att se senaste inlägget.
För mig känns "gå till senaste LÄSTA inlägget" nödvändigt.

Men är man inte inloggad så...

Jo, att direkt kunna ladda in ALLA inlägg är en stor fördel. I brist på det är det bra att direkt kunna gå till slutet.

Disqus kommenteringssystem, exempelvis, suger död piskad hästfnord.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Status för närvarande är att Lupus är på semester tillbaka på jobbet på måndag. Spider har jag inte hört något ifrån på ett tag, har för mig att han skulle till Japan under sommaren, men är inte helt säker på det.