Jag spelar det där - någon slags karaktärsdriven samberättande opreppad sandlåda skulle jag kalla det . Ramarna blir väl fastare allt eftersom.Nässe;n344531 said:Jag, Henke och Bifur spelar en jävligt kul kampanj via text, google, Drive. Det är Old World med reglerna från Streets of Marienburg. Och troligtvis någon form av sandlåda. Bifur är SL, så vad vet jag Min rollperson är en mycket lömsk manipulativ skojare vid namn Dimitri, som också arbetar som frisör och likskärare. Henke är en likplundrare och min dotter (tror hon, fast det stämmer inte...). Jag tjänar extra pengar på att skära upp kroppar som angripits av kaos, och sno delar av dem och sälja vidare. Men nu har jag blivit påkommen av en häxjägare som vill att jag ska förråda de andra inblandade. Men n vet jag inte vad jag ska göra. Och kyrkogården där Daria skördar sina lik verkar vara hemsökt av något—vi ska få hjälp med det av en läskig nekromantiker. All good times!
Jag spelar som sagt dottern Daria - som dessutom har en hemlig förälskelse i astromatissan Erika Haarfelt som jag smyger till gåvor jag "hittat" på kyrkogården.Nässe;n344531 said:Jag, Henke och Bifur spelar en jävligt kul kampanj via text, google, Drive. Det är Old World med reglerna från Streets of Marienburg. Och troligtvis någon form av sandlåda. Bifur är SL, så vad vet jag Min rollperson är en mycket lömsk manipulativ skojare vid namn Dimitri, som också arbetar som frisör och likskärare. Henke är en likplundrare och min dotter (tror hon, fast det stämmer inte...). Jag tjänar extra pengar på att skära upp kroppar som angripits av kaos, och sno delar av dem och sälja vidare. Men nu har jag blivit påkommen av en häxjägare som vill att jag ska förråda de andra inblandade. Men n vet jag inte vad jag ska göra. Och kyrkogården där Daria skördar sina lik verkar vara hemsökt av något—vi ska få hjälp med det av en läskig nekromantiker. All good times!
Legendary!Monokel;n344596 said:Sagospelet Äventyr. Rövarorchen Suk, trollkarlspegasen Magio, äventyrarälvan Vera och spindelmannen Spindelmannen har anlänt till en ö i Västanhavet. De har stulit tillbaka stöldgods från en trollgrotta, hittat en mystisk krona i en demonkista på en sjöbotten, hämtat en trollstav som stulits av en drake, stött på en tidsbest i ett tidsresande slott, kämpat mot vampyrpaddor och undersökt ett övergivet bergspalats, där de fick slåss mot levande statyer och till slut kunde rädda en förtrollad drottning med hjälp av kronan de hittade i sjön.
Det får du inget gilla för!!! Heja vampyren som spöade er!God45;n344651 said:Mina spelare håller på att rensa upp Skåne i min Werewolf the Apocalypse kampanj. Det är baserat på Skåneland och Dark Scania som jag har skrivit. Jag har mer eller mindre fyllt en sandlåda med allt jag hatar med Skåne. Det är MÅNGA saker jag hatar med Skåne. MÅNGA. Så mina spelare har dödat ghoulade SD politiker, onda trollkarls socialarbetare, onda överklass varulvar, marulksvampyrer, korrupta poliser som är besatta av onda andar, pilträdsandar som representerar rovkapitalism och nazist vampyrerna som styr Helsingborg. Jag har typ tagit folk och saker jag hatar och gjort det lite övernaturligt. Sedan har varulvar slitit det i bitar.
Sist hade gruppen ett litet bakslag när en vampyr spöade dem. Men de kommer säkerligen komma tillbaka för hämnd!
Det är en ond nazist vampyr. Väldigt lite hejande hoppas jag. Utifrån nazist biten mest. Det borde man inte heja på.Nässe;n344659 said:Det får du inget gilla för!!! Heja vampyren som spöade er!
Men är hen skåning?God45;n344665 said:Det är en ond nazist vampyr. Väldigt lite hejande hoppas jag. Utifrån nazist biten mest. Det borde man inte heja på.