Vi har relativt nyss börjat spela en Vampire: The Masquearde 5e-kampanj. VI satte den i Paris 1987 (så all metaplott händer 30 år före de skall). Vi är ett watchguard-coterie. Hittills har vi inte gjort så mycket annat än att spöa upp en knäpp vampyr som lekte Darth Vader, och hans Ghouls. Samt att vi tagit hand om en del korrupta poliser som hade spaning på oss, och som kidnappat och torterat en av karaktärernas touchstones.
Vi har en Scion 2e-kampanj som är vilande just nu. Där har Drakar vaknat upp innan och ställt till massa problem. Visade sig att det var en kult som hade gjort det med flera ritualer, och då gett drakarna Titan-taint, vilket gjorde att de agerade annorlunda än vad de skulle, och det var inget bra... Vi slog ut kulten, och gjorde en egen ritual som tog bort tainten. Tyvärr gjorde det Nidhögg tuffare. Vi fick i samma veva ta hjälp av en arme av insektsspirits (invae från Shadowrun), för att bekämpade spirits som en isdrade hade summonerat och förvridit. Priset var milt sagt högt, men det fanns ingen annan utväg än att låta tusentals människor bli besatta av insektsspiritsen. Kulten hade även öppnat en portal i Kashmir som ledde till en annan värld, och från den strömmade demoner, odöda och annat otyg. Halva indien var ödelagt. De hade försökt försvara sig med kärnvapen, men det gjorde saken bara ännu värre. Vi tog oss igenom portalen och kom till en uråldrig värld, som var döende, där vi kunde tända The First Flame igen (vilket måste göras med okänt antal tusen års mellanrum för att återskapa världen), och sedan på det viset bryta kraften som födde sakerna i Indien. De kvarvarande indiska gudarna kunde sedan få bort det som invaderade. Även där behövdes hjälp av miljontals insektsspirits, men som tur var där behövd de inte ta fysiska kroppar. Området i Kshmir är dock en No-Go zone...