Nekromanti Millennium's End!!!!

longdong

Veteran
Vet inte om det är rätt forum, men försöker ändå!

Har precis kommit i kontakt med spelet Millennium's End och till min förtvivlan fått reda på att det slutat ges ut (för ett antal år sen!!) och undrar därför om det är någon här som har några gamla ME böcker till övers??

entomophobiac

Low Prep High Play
Bara för att retas...

...så kan jag ju säga att jag såg ME's modul Ultra Modern Firearms i en spelbutik härom dagen. Hehe.

*Förlåt*

:gremsmirk:

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: Bara för att retas...

Jo du. Av foljande anledningar:

1) Det fanns ingen d20 symbol.
2) Den var inte hardperm.
3) Det stod "Millenium's End" pa den.
4) Den sag gammal ut :gremwink:

PAX

Jordisk Äventyrare
Samma bok i ny upplaga

Du såg säkert den gamla boken. Den som nu finns till D20 är en omarbetad version.

Läs även här: http://www.gamewyrd.com/review/192/Ultramodern_Firearms

Själv tycker jag nog att lite sökande på internet och senaste numret av Guns & Ammo Annual räcker långt för att ha tillräcklig med info om dagens vapen. Klart billigare.

longdong

Veteran

.....*snyft*....... Det där va det värsta :gremsmile:

Vänta bara till Longdong hittar nått att reta dig för

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: Samma bok i ny upplaga

Du såg säkert den gamla boken. Den som nu finns till D20 är en omarbetad version.

Mmmm. Jo, jag listade ut det :gremwink:

Men tack ändå.

Skillnaden på de tvenne är att den ena är d20 och den andra skriven för Millenium's End.

PAX

Jordisk Äventyrare

Med lite tålamod och gott humör så konverterar man den nya boken till ME. Å andra sidan som jag skrev innan. Varför lägga pengar på en bok om nutida vapen som inte tillför mycket mer än den tillgängliga information som finns på internet.

Alternativt - Entomophobiac får pallra sig ner och köpa boken prutad till ett snuskigt lågt pris samt skicka den till Sverige.

entomophobiac

Low Prep High Play

Vänta bara till Longdong hittar nått att reta dig för

Jag längtar redan... :gremwink:

Jarre

Swordsman
För dem som inte är så nogränkade finns de sannolikt i digitalt (och tyvärr troligtvis illegalt) format på Internet.

Förresten, är det olagligt att ladda hem sådana böcker som har gått ur produktion för många år sedan? Släpper kopieringsrätten efter ett tag, eller går den till skrivbententen (?)?

Vet inte om denna jämförelse är korrekt men det är kanske som att bygga en egen T-Ford idag - är det lagligt?

Troberg

Sinister eater
Förresten, är det olagligt att ladda hem sådana böcker som har gått ur produktion för många år sedan? Släpper kopieringsrätten efter ett tag, eller går den till skrivbententen (?)?
Det beror på hur länge och vilket land. Kolla om det finns andra verk på Projekt Gutenberg från samma tidsperiod. Inte idiotsäkert, men troligen ganska säkert.

Vet inte om denna jämförelse är korrekt men det är kanske som att bygga en egen T-Ford idag - är det lagligt?
Av någon för mig outgrundlig anledning så är det fullt tillåtet att bygga replikas av tex bilar och flygplan (man har tex startat en liten serietillverkning av Mitsubishi Zero efter originalritningar), även sådana som finns i produktion (titta tex på alla Lambos byggda på Fiero-chassin), trots att man inte får göra liknande kopior av exempelvis filmer, böcker eller arkadspel.

Det är bara att konstatera att det är skillnad på lag och rättivsa...

Staffan

Myrmidon
Copyright för saker skrivna i modern tid (jag är inte säker på datumet, men i alla fall från runt 1920 eller så) varar i princip hur länge som helst - det finns en teoretisk begränsning, men varje gång Steamboat Willie är på väg att bli allmängods så ser Disney till att smörja händerna på väl utvalda kongressdjur, och vips så förlängs copyrightperioden med 20 år till.

Angående T-forden så torde den ha skyddats av patent snarare än copyright, och patent har en avsevärt kortare varaktighet, runt 20 år har jag för mig.

Troberg

Sinister eater
Angående T-forden så torde den ha skyddats av patent snarare än copyright, och patent har en avsevärt kortare varaktighet, runt 20 år har jag för mig.
Och som jag nämnde i ett annat inlägg så kommer man utan problem undan med att bygga och sälja replikas av fordon som är under pågående serieproduktion. Förklara rättvisan i det! :gremgrin:

thark

Hero

För att det är enklare att köpa en bok och bli skedmatad med informationen, än att behöva söka och härja själv? Pengar är inte trång sektor för alla; mot de överkomliga summor spelböcker kostar är tid för många desto dyrare...