Nekromanti Min brädspelspenis är större än din brädspelspenis

Troberg

Sinister eater
Jag ska måla om spelrummet och sätta nya hyllor där. För att göra detta så behövde jag bära ut alla mina brädspel till ett annat rum, där jag staplade upp dem på biljardbordet. Helt plötsligt insåg jag hur mycket brädspel jag har (och att jag behöver fler!).

Så, mitt bidrag till snoppmätartävling i antal brädspel (och det är ett 9 fot match-bord, inte ett litet hobbybord):

Från ena hållet:

Från andra hållet:

Det finns en rad spel i mitten också, men jag orkade inte klättra för att ta foto på den.

Slå den, om ni kan! :gremwink:

Attachments

G

Guest

Guest
Hur ofta spelar du dem då? :gremwink:

Jag och far byggde igår ihop en hylla som direkt blev dedikerad till roll- och brädspel. Det är preciiiis så att alla mina spel får plats. Ska ta en bild i afton!

Mukwa

Swashbuckler
En gedigen, beundransvärd samling! Men varför har du så många exemplar av samma spel? 7 uppsättningar Ticket to Ride, fem lådor Arkham Horror... Är alla expansioner?

Troberg

Sinister eater
Mukwa said:
En gedigen, beundransvärd samling! Men varför har du så många exemplar av samma spel? 7 uppsättningar Ticket to Ride, fem lådor Arkham Horror... Är alla expansioner?
Expansioner.

Det finns ett par undantag, när jag köpt två lådor för att få fler prylar (Carcassone, Battle Stations, Civilization).

En ny låda Settlers är också på gång, för det börjar bli utslitet.