Karl Olsson
Veteran
Jag har publicerat min första bok, Klockverk! Det är en samling skräcknoveller som bildar en längre berättelse. Det är ett verk jag jobbat med under lång tid. Jag förväntar mig varken att tjäna pengar eller bli känd. Jag förväntar mig inte att någon köper den eller att den är bra. Klockverk självpublicerades för min egen stora glädje, och om någon finner den intressant nog att köpa är det bara en bonus!
Baksidestexten:
Vyr visste att de alla var hopkurade i det mörka rummet och att hon hemsökte deras drömmar med sin blotta närvaro. Hon lutade sig över sängen, såg kvinnans ögon röra sig frenetiskt och hörde pulsen i en svällande åder i mannens panna. Början på barngråt föddes i spjälsängen vid föräldrarnas sida. Vyr förde sin vanställda hand till munnen och slickade på var och en av klorna. Sedan vände hon försiktigt på mannens huvud, och slog in sina naglar i hans nacke. Han reste sig upp under kraftiga skakningar och med uppspärrade ögon. Hon drev klorna djupare och lät sina naglar falla av i hans huvud. Sovandes. Väntandes.
Klockverk är en samling skräcknoveller som tillsammans bildar en längre berättelse. Det är en historia om bestämda öden och andra sidor av verkligheten. En historia om hur tiden sluter sitt varv.
Ett flertal karaktärer vävs samman likt kugghjul i ett urverk. I centrum av allt står tvillingarna Lyr och Vyr, och det är de som drar i klockvisaren i tidens mönster.
Klockverk är en samling skräcknoveller som tillsammans bildar en längre berättelse. Det är en historia om bestämda öden och andra sidor av verkligheten. En historia om hur tiden sluter sitt varv.
Ett flertal karaktärer vävs samman likt kugghjul i ett urverk. I centrum av allt står tvillingarna Lyr och Vyr, och det är de som drar i klockvisaren i tidens mönster.
Den första novellen i boken finns att läsa på min blogg här.
Och här är en länk till min blogg och sidan för boken: fjarranvarldar.com/klockverk
Klockverk går att beställa via min blogg, man länkas vidare till en widgetshop hos publit. Köpet har i sig ingenting att göra med bloggen. Boken kostar 50 kronor.
Oavsett hur boken tas emot så är detta ett stort steg för mig!