Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.Niklas73 said:Alla rollspel har buggar. Vilken är din favvo?
Vilket osökt får mig att tänka på gamla DoD-vikter; 5,5 kilos bastardsvärd någon?Krille said:Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.
Hm. Vi spelade DoD6:R, och en spelare spelade handelsman. Han köpte pennor för nästan hela sitt startkapital, flera tusen pennor blev det. Dessa tänkte han sedan vandra runt med och sälja.Krille said:Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.
Ah, lättöl!Krille said:Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.
Fel av mig nu när jag kollar. Enligt grundboken, längst bak, ligger alla granater i det universat på 1t4.Niklas73 said:Granaterna HAHAHA!!!
Vackert!Sapient said:Ah, lättöl!Krille said:Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.
Tja, systemet för automateld är inte helt pjåkigt, jämfört med många andra. Det är enkelt, snabbt och (under omständigheterna) realistiskt (mer eller mindre). Biffar man upp vapenskadorna funkar det ganska bra =)Brynolf said:Ja, hela Mutant Chronicles' stridssystem var väl egentligen en bugg...
Oh, vad jag saknade Mutant RYMD:s skador då jag växlade till Chronicles...krank said:Biffar man upp vapenskadorna funkar det ganska bra =)
Jag vill minnas att vi dubblade antalet tärningar som skulle slås för vapenskadorna. Annars, en granat träffar 1T10 träffområden och ger sonika (1T10)T4 i skada. Alltså en skada mellan 1-40 för en orustad person. Visserligen fortfarande en rätt unken snittskada på 13,75.Robert Jonsson said:Oh, vad jag saknade Mutant RYMD:s skador då jag växlade till Chronicles...krank said:Biffar man upp vapenskadorna funkar det ganska bra =)