Nekromanti Min favoritbugg!

Jarre

Swordsman
Krille said:
Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.
Vilket osökt får mig att tänka på gamla DoD-vikter; 5,5 kilos bastardsvärd någon?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Eon 1 lär va full med buggar enligt dem själva. Hur är det med Dod med alla moduler?

Möller

Hubert Hortlax
Krille said:
Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.
Hm. Vi spelade DoD6:R, och en spelare spelade handelsman. Han köpte pennor för nästan hela sitt startkapital, flera tusen pennor blev det. Dessa tänkte han sedan vandra runt med och sälja.

Det är nämligen så att i DoD6:R så har pennor, och vissa andra grejer, ingen vikt...

Unfair

Hero
om någon glömmer något så finns ju en hel del HÄR! (var det fusk att posta länken?)

Kommer däremot inte på någon personlig favorit just nu.. Hmm... Återkommer om jag kommer på något under dagen.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Åh fy fan, den där hade jag glömt. Den är så underbar! Är det herr Sundelin som hittat alla själv så eloge till honom för att lägga ut dem.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Den coolaste bugg jag har sätt är inte ens en bugg.

Det är i Legend of the Five Rings som om man läser historien så upptäcker man vissa motsägelser. Man skrattar gott åt att de dumma spelmakarna inte har läst sin backstory ordentligt.

Därefter så läser man klanböckerna och börjar inse att det som beskrivs i huvudboken är en reviderad historieskrivning och helt plötsligt så slåss man av hur kluriga spelmakarna är.

Det är en ordentlig bugg det.

Mogger

Hipsteranka
Prislistorna i WFRP1. Det gav upphov till massor av roliga teorier om imperiets skatter och snåriga byråkrati, som kunde frammana ett sånt samhälle. Så till slut blev det inte ens ologiskt, vi blev bara förbannade på den kejserliga administrationen när priser/löner var helt uppåt väggarna. Så funkar en bra bugg!

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Riktigt bra så länge man inte blir sur på regelskaparna utan på just administartionen i spelet vilket inte alla kanske blir men cooolt.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
I Shadowrun blir det svårare att träffa ju mer automateld man skjuter. Trycker man pipan i munnen på målet och tömmer magasinet så är det i princip omöjligt att träffa.

Haha den är grym. Från Krille!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Neotech, riktmikrofoner, vikt. You know what I'm talking about.

Och så Mishimas handgranater från Mutant Chronicles, som man kunde stoppa i käften och bränna av utan att löpa mer än 50% risk att svimma av. Omöjligt att dö.

krank

Niklas73 said:
Granaterna HAHAHA!!!
Fel av mig nu när jag kollar. Enligt grundboken, längst bak, ligger alla granater i det universat på 1t4.

En normal rollperson har 3-5 i KP.

Man måste ner till negativt kp för att dö, dvs har du 4 kp i huvudet måste du ner på -4.

Så... 25% risk att svimma. Rätt schysst partytrick. 1t4+1 var visst nån pistol...

krank

Brynolf said:
Ja, hela Mutant Chronicles' stridssystem var väl egentligen en bugg...
Tja, systemet för automateld är inte helt pjåkigt, jämfört med många andra. Det är enkelt, snabbt och (under omständigheterna) realistiskt (mer eller mindre). Biffar man upp vapenskadorna funkar det ganska bra =)

Rickard

Urverk speldesign
Robert Jonsson said:
krank said:
Biffar man upp vapenskadorna funkar det ganska bra =)
Oh, vad jag saknade Mutant RYMD:s skador då jag växlade till Chronicles...
Jag vill minnas att vi dubblade antalet tärningar som skulle slås för vapenskadorna. Annars, en granat träffar 1T10 träffområden och ger sonika (1T10)T4 i skada. Alltså en skada mellan 1-40 för en orustad person. Visserligen fortfarande en rätt unken snittskada på 13,75.

Det är väldigt vanligt att man slår flera skadeslag för många av vapnen i Mutant Chronicles när man använder andra typer av eldgivningssätt än enkelskott.

/Han som för övrigt undrar varför Brynolf tyckte hela stridssystemet var buggigt