Nekromanti min inledning. rättstavad.(nytt försök)

han göte

Warrior
hej. nu har jag kollat igenom min inledning. var vänliga kommentera. men jag kan inte bestämma min vilket tema jag sakll satsa på. jag kommer lägga ut fler inledningar på den här tråden så var vänliga läs alla och säg vilken ni tycker verkar vara bäst, och det kan blir bäst rollspel av.

DODswe4

Hero
Först stavningen (trodde aldrig att Jag av alla skulle göra det, (fråga den här herrn om hur jag stavar) sista ordet i första raden, Presidenten sak bort. Ska det inte vara ska?

Sen varför finns det inte någon beskrivning på Polis och Militär bland yrkena?

Annars är det en bra inledning som lockar i alla fall mig att testa spelet

DODswe4

Hero
Re: en av de andra iderna.

Den här kanske är lite för, hur ska man säga vanlig, Mutant liknande. Annars är det en fin baksida på ett rollspel.

Petri

Veteran
Inte för att vara elak men den har en hel del stavfel... och du särskriver där det ska vara ett ord exempelvis "på hittat" det ska vara "påhittat". I varje fall. I den ena är du ute efter någon sorts revolutions romantik. Den andra känns som Resident Evil möter Mutant: UA.

Den första känns inte som den skulle platsa som ett eget rollspel däremot ett äventyr till nåt som redan finns typ d20 modern (har dock inte spelat det själv)

Den andra skulle kanske kunna bli något. Känslan du får fram där rätt så intressant.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Gör ett till (lite hjälp)

Bifogar ett rättat dokument med några extra kommentarer på slutet.

- Vulf

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Fast det här spelet finns ju redan

Det heter Mutant: Undergångens Arvtagare.

För övrigt så undrar jag hur farlig en muterad moster egentligen är.

- Vulf

MovinGalt

Warrior
Han götes inledning (rättstavad) [ANT]

Jag tog mig friheten att läsa igenom det och korra lite saker. Jag hoppas det är okej med dig han göte och att du inte misstycker. Jag kunde inte låta bli bara, när man ser sådana fel (som är så enkla att fixa) så kliar det i fingrarna :gremwink:

/MovinGalt

han göte

Warrior
Re: Han götes inledning (rättstavad) [ANT]

ja det e lungt, eftersom jag inte är så bra på att stav som ni kanske märkt :gremtongue:. så är jag bara tacksam

G

Guest

Guest
Jag diggar defintivt revolutionsromantiken bäst. Muterade mostrar och atombomber är uttjatat. Även om en kombination av de två kanske skulle funka.
Textmässigt var väl den andra berättelsen bäst. Den första var lite torr och defintivt för vinklad.

Sen undrar man varför ställer poliserna upp på att döda i statens tjänst om staten är så ond? Dessutom med hela folket emot sig, då får lönen vara väldigt bra tilltagen. Är det inte mer logiskt att dra ner på statens ondska och dra upp på dess propaganda. Så att det faktiskt finns en hyffsat realistisk folklig förankring. Att det blir realistiskt är väl egentligen inte viktigt men det bli nog roligare så också. Spontant känner jag mig dessutom mer tänd på att göra revolution i Sydamerika eller Asien. Nordamerika känns lite b. Men det är väl bara jag som är konservativ.

Angående "efter katastrofen"-grejen så vet jag inte. Som Mutant:UA fast utan humor kändes det som. Inget jag blev det minsta intresserad av. Men det var ju en rätt kort text.

Jocke_898

Veteran
Tyvärr men asså... Efter att bara ha läst några rader så verkar det inte som om du har "rättstavade" meningar jag slutade läsa då... jaf förstår inte varför du lägger ut din historia under tcknet att den är rättstavad när den egentligen inte är det... I början så stod det att Presidenten "ska" bort.. och nån rad efter så skrev du att poliserna har rätt att döra alla "om" hotade dom... å det tycks i alla fall inte för mig vara någon rättstavning... Du får nog arbeta om hela arbetet igen... Så kanske nån därefter kan tänka sig att läsa den.. Hela storyn alltså.....