Nekromanti Min lista

Sodivra

Champion
1) Kommendörkapten Adama
2) Professor Gaius Baltar
3) Starbuck

Vad säger ni?

(Hedersomnämnande) 4) Advokadon jag just åt.

!Paxen

Swashbuckler
Arvidos said:
1) Kommendörkapten Adama
2) Professor Gaius Baltar
3) Starbuck

Vad säger ni?

(Hedersomnämnande) 4) Advokadon jag just åt.
Bullshet, Gaius SKA vara etta

kefka

Hero
Din lista suger (fast avokado är gott).

Nummer ett: Professor Gaius Baltar
Nummer två: Nummer ett
Nummer tre: Brödrostar

Sodivra

Champion
Okej, det var svårt att sätta Baltar på andraplats, men... kom igen! Adama är mannen som sa "Get out of here... While you still can" efter ett heart-to-heart med sin svärdotter.

Man kan inte toppa sånt!

Även om Baltar på något magiskt sätt lyckas vara oerhört komisk och seriös på samma gång.

Lycan

Hero
Min lista:

1. Laura Roslin
2. William "Bill" Adama
3. Saul Ty

BSG är en serie där de rutinerade skådespelarna verkligen får glänsa :gremlaugh:

Krille

Super Moderator
3) Dorothy Lawrence. Klädde ut sig till pojk och tog rollen som menige ingenjörssoldat Denis Smith, som grävde skyttegravar och tunnlar in under hunnernas linjer vid Somme, i syfte att få ett scoop och skriva om saken i tidningen. Armén var så förgjordat förlägna av hennes tilltag att de helt prompt skickade hem henne och beordrade henne att hålla tyst, så att inga andra flickor skulle få för sig att göra samma sak.

2) Hanna Reitsch. Övertygad nazist in till slutet, men tösen har flugit V1. Ja, som i doodlebug eller buzz-bomb, det pulsjetdrivna vedergällningsvapnet som Hitler slängde i mängder på England (och då och då även på Skåne). Hon flög en sån, och det är fan coolare än något av Trobergs pulsjetsprojekt.

1) Melitta Schenk gräfin von Stauffenberg. Halvsyster till Claus Schenk graf von Stauffenberg som bombade Hitler och var ett bordsben från att ha ihjäl honom. Hon var invigd i planerna att bomba Hitler, men hon fick inte tag på ett flygplan den dagen. Men på grund av att hennes arbete med att testflyga störtbombare var för viktigt för Tredje Riket så undslapp hon galgen.

Rickard

Urverk speldesign
1) Ost
2) Bacon
3) Knorrs kött- och grillkrydda

/Han som för övrigt tyckte att det var roligt när en aussie tyckte det var världens grej att vi hade kaviar på tub