Nekromanti Min Mac har kukat ur

tull

Hero
Hej min Mac har hängt sig när den var i viloläge/svart skärm - skärmsläckare eller vad fan det kallas. Som vanligt när det kommer till teknik så blir jag heligt förbannad när det krånglar. Den som i detta läge tipsar mig om linux/pc eller nå annat jävla operativsystem eller dator skickar jag tre juggar på. Har tryckt på stänga av knappen eller vad det heter. Har även hållt in den i nån minut. Använder jag fel knapp(kombination)? Bör jag vänta på att batteriet dör och hur vet jag det? Använder macbook air.

Storuggla

Champion
Av det du beskrivit utgår jag från att du tryckt på powerknappen tills den startar om men att den vägrar. Så det rådet tänker jag ge dig. Hmm. Har du testat att starta om SMCn? Se till att elsladden är inkopplad, trycka shift-ctrl-option på vänster sida av tangentbordet, tryck på powerknappen en gång, släpp tangenterna, vänta fem sekunder och tryck på power igen? Det kanske kan funka. Kanske. I värsta fall hamnar du på någon no-fly lista i USAs register.

Edit: Innan du testar det där, testa ctrl + appleknapp + powerknappen tillsammans i tre sekunder.

Storuggla, oproportionerliga konsekvenser

!Paxen

Swashbuckler
*inlägg av den sarkastiska typen, som förklarar att användare av ett viss OS är idioter, då ett annat visst OS är så mycket bättre. Någon verklig förklaring ges ej, då den som gör inlägget anser att det är självklart varför det är så*

tull

Hero
Det löste sig

De enklaste lösningarna är ibland de bästa. Datorn hade slut på batterier för den startade så fort jag satte i strömsladden.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Det löste sig

De enklaste lösningarna är ibland de bästa. Datorn hade slut på batterier för den startade så fort jag satte i strömsladden.
Hahaaaa!
Du anar inte hur mycket jag känner igen mig att göra sådana här saker... =)

/ Johan K, som börjar lida av grav koventskoma..

chrull

Stockholm Kartell
Re: Det löste sig

Persson said:
stor humor.