Nekromanti Min nördkatt [bilder]

Eksem

Champion
Jag har en katt som heter Margareta (närmare bestämt Prinsessan Margareta Wallgren). Man kan förstås inte dela lägenhet med en nörd innan det smittar av sig. Se själva:

Här beundrar hon en Star Wars-affisch:

Här är hon delaktig i en omgång Munchkin:

Och här deltar hon i ett parti Dungeons and Dragons Miniatures:

Rickard

Urverk speldesign
Påminner om när...

...en i spelgängets hund var med och spelade DoD. Han var vargman.

Sköna bilder förresten.

/Han som kan säga att hunden fick rätt mycket bonuserfarenhetspoäng för att slicka sig i skrevet trovärdigt

Hmm din katt påminner rätt mycket om min katt... han brukar också sitta bredvid när vi spelar och vill vara med. Vi brukar dock säga till honom att han är alldeles för ung för de flesta spelen vi spelar (Ok det är faktiskt en lögn, den riktiga anledningen han inte får vara med är för att vi är rädda att han skall spöa oss)

haltageten

Dum inuti huvudet
I min spelgrupp så brukar vi inte riktigt ha en bestämd plats där vi spelar. Vi är fyra stycken i gruppen just nu då en av oss har tagit ett litet avbrott från spelandet. När vi sitter hemma hos mig och min bror så är det en hel del djur som brukar vilja vara med och spela. Fast de lägger inte ner så stort engagemang i spelet. Vår jycke brukar kika in i rummet, lyssna lite på vad vi säger och sedan smyga ut. De två katterna smyger mest runt och planerar vems knä de ska ligga i, detta eftersom alla sitter still hela tiden och katterna är sällskapssjuka och lata. Dammråttorna gör inte så mycket över huvud taget.

Nu har Tomas skaffat en liten kattunge som var med på senaste spelmötet. Den var överaktiv och klättrade på ungefär allt som finns. Den brydde sig inte den heller i så mycket vad vi sa men den verkade i alla fall vilja vara med och spela då den började grina när vi tröttnade och kastade ut den.

Hemma hos Hjalle så har vi en katt som brukar smyga runt och vara mystisk. Den kissen är lite som "den där mystiska mannen i hörnet på värdshuset".

- Jocke

thark

Hero
Shaggy har haft för vana att dra med sig sin tax till lokalen vid våra D&D-spelmöten (att döma av hur upphetsat det lilla livet blir så fort husse lämnar rummet skulle hon väl bli hiskans ledsen och kinking om hon behövde vara kvar ensam hemma). Klart roande liten krabat som växlar mellan hyperaktivitet och dvala, och det är nog tur att den inte riktigt klarar att ta sig upp på spelbordet. Pga ett diodförsett koppel har den officiellt utsetts till "blink dog". Bildbevis saknas tyvärr. :)